۲۶ شهرستان استان خوزستان در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفتند

۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۱:۱۵:۲۵
کد خبر: ۱۱۰۹۶۴۷
۲۶ شهرستان استان خوزستان در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفتند
۲۶ شهرستان استان خوزستان از لحاظ ابتلای افراد به ویروس کرونا در وضعیت زرد قرار گرفتند.

به گزارش برنا؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بجز شهرستان اهواز که در حال حاضر در وضعیت نارنجی قرار دارد بقیه شهرستان‌های استان در وضعیت زرد قرار گرفتند که این نشان از نتیجه بخش بودن تصمیمات ستاد مبارزه با کرونای کشور و استان دارد.

دکتر فرهاد ابول نژادیان به وضعیت فوت شده‌های استان در ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در این مدت فقط یک مورد فوتی قطعی ناشی از ویروس کرونا در استان داشته ایم و این هم خبر خوشایندی است.

وی ادامه داد: خوشبختانه مردم استان خوزستان در این زمینه همکاری خوبی داشته اند و ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی به پیام‌ها و دستورات صادر شده از سوی ستاد مبارزه با کرونا توجه کرده اند که این یک موفقیت بزرگ است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در عین حال این وضعیت شکننده است و در صورت توجه نکردن مردم هر لحظه ممکن است طغیان بیماری کووید ۱۹ رخ دهد بنابر این باز هم از مردم می‌خواهیم از اجتماعات و دورهمی‌های خانوادگی پرهیز جدی کنند.

ابول نژادیان افزود: برخی از شهروندان همچنان به دستورات ستاد بی اعتنا هستند و فاصله گذاری لازم را انجام نمی‌دهند و از زدن ماسک هم امتناع می‌کنند که این موضوع آتش زیر خاکستر است و هر لحظه ممکن است که باز کرونا شیوع پیدا کند و وضعیت را تغییر دهد.

او شستن مرتب دستها، فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک را از مهمترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا دانست و گفت: تاکید داریم مردم جز برای کار‌های ضروری از منازل خود خارج نشوند تا این بیماری کنترل شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی در مورد اعمال محدودیت‌ها گفت: امروز با توجه به آخرین داده‌ها در مورد تداوم اعمال محدودیت‌ها یا رفع محدودیت‌ها در ستاد استانی مبارزه با کرونا تصمیم گیری خواهد شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز