۴۰۰ مبتلا به کرونا از کادر درمان استان همگی بهبود یافته اند

۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۲:۰۷:۴۱
کد خبر: ۱۱۰۹۶۸۴
۴۰۰ مبتلا به کرونا از کادر درمان استان همگی بهبود یافته اند
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: ۴۰۰ نفر از کادر درمان این دانشگاه از زمان فراگیری کرونا تاکنون به این ویروس مبتلا شدند که همگی آن‌ها بهبود یافتند.

به گزارش برنا، دکتر محمد هاشمی شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: یکی از دلایل موفقیت این دانشگاه در مهار ویروس کرونا و کاهش و درمان مبتلایان مجاهدات‌های کادر بهداشت و درمان در خط مقدم مقابله با کروناست.

او افزود: هیچ‌گونه کمبودی در زمینه دارو و ملزومات و تجهیزات پزشکی در دوران کرونا نداشته‌ایم و از سایر مناطق کشور نیز در این زمینه جلوتر بوده‌ایم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: همچنین در ابتدای موج دوم شیوع ویروس کرونا در استان ۱۷ تخت به ظرفیت تخت‌های بخش‌های مراقبت‌های ویژه در مراکز درمانی زاهدان افزوده شد به طوریکه تعداد کل تخت‌های بخش ویژه به ۴۸ تخت رسید.

او با بیان اینکه در بخش بهداشت و درمان در ۴۰ سال گذشته اقدامات بسیار بزرگی در سیستان و بلوچستان انجام شده است افزود: با وجود همه تلاش‌های انجام شده هنوز این استان یکی از ضعیف‌ترین زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی را در سطح کشور دارد و فاصله زیادی تا رسیدن به نقطه ایده آل داریم و این موفقیت‌ها را ما با تلاش مضاعف، همت ویژه و مساعدت، همراهی مدافعان و مجاهدان سلامت بدست آورده‌ایم و برای رسیدن به نقطه ایده آل هنوز باید تلاش کرد و امیدواریم به این نقطه برسیم.

دکتر هاشمی شهری با اشاره به توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان اظهارداشت: بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی زاهدان با ۳۲ هزار متر زیربنا یکی از بزرگترین و بروزترین مراکز درمانی استان است که بزودی به بهره‌برداری می‌رسد.

او افزود: همچنین با پیگیری‌های فراوان مجوز کمیسیون ماده ۲۳ سازمان برنامه و بودجه برای ساخت بیمارستان۵۴۰ تختخوابی جدید شهر زاهدان در سال آینده صادر شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: امسال بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی ایرانمهر سراوان افتتاح و در حال ارائه خدمات به مردم است به طوریکه ساخت و تجهیز این بیمارستان‌ها سبب دسترسی جمعیتی انبوهی به خدمات بهداشتی و درمانی و ارتقای شاخص‌های بهداشتی در مناطق روستایی و شهری شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز