آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان همدان تا ۶ دی ۹۹

۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۵:۱۰:۳۹
کد خبر: ۱۱۰۹۹۳۰
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان همدان تا ۶ دی ۹۹
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: بر اساس گزارش ستاد ملی مقابله با کرونا، همدان در ردیف ۶ استان با آمار تک رقمی ابتلا به کرونا در روز قرار گرفته است.

به گزارش برنا؛ «رشید حیدری مقدم» روز شنبه در جلسه ستاد استانی مقابله کرونا، افزود: اقدامات مرتبط برای مقابله با ویروس کرونا از نیمه اول بهمن سال گذشته دراین استان آغاز و از همان ابتدای کار تمامی امکانات موجود برای مهار همه گیری ویروس بکار گرفته شد.

وی اظهار داشت: در همین ارتباط ۱۲ هزار نیروی بسیجی برای مقابله با کرونا آموزش دیدند و هشت هزار تخت نیز برای قرنطینه بیماران آماده شد که با اقدامات موثر انجام شده تاکنون نیازمند استفاده از این تعداد تخت نشده ایم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: سه موج ابتلا به کرونا را از ابتدای همه گیری ویروس تاکنون در این استان تجربه کرده ایم که میانگین روزانه بیماران بستری در موج نخست ۴۰۰ نفر و آمار فوتی ها چهار نفر، در موج دوم ۶۰۰ بیمار بستری و هشت مورد فوت و در موج سوم حدود ۱۲۰۰ بیمار بستری و میانگین فوت ۱۵ نفر در روز را شاهد بودیم.

حیدری مقدم بیان کرد: سه هزار نفر از کادر درمان و نیروهای اجرای دانشگاه علوم پزشکی دراین مدت به ویروس کرونا مبتلا و ۲ نفر نیز شهید شدند که به رغم اینها مجموعه کارد درمان استان شامل پزشکان، پرستاران و کادر اجرایی همچنان با تمام وجود در خط نخست مقابله با این ویروس و خدمت برای بهبود بیماران و حفظ سلامت مردم مشغول کار و تلاش هستند.

وی افزود: در روزهای نخست همه گیری ویروس با مشکلات و کمبودهایی در زمینه تامین وسایل بهداشت فردی مواجه بودیم اما با توجه به فعالیت شرکت های دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشکی همدان، ضمن تامین نیازهای داخلی استان هم اکنون انواع ماسک جراحی به ۱۲ استان کشور نیز ارسال  می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: با وجود برخی مشکلات در زمینه حضور و فعالیت نیروهای بهداشتی و درمانی و کمبودهای مالی و تجهیزاتی، دانشگاه علوم پزشکی همدان عملکرد بسیار خوبی در زمینه خدمت رسانی به بیماران و مقابله با همه گیری ویروس کرونا داشته است.

حیدری مقدم افزود: آمار مبتلایان مثبت بستری در استان همدان از ابتدای همه گیری کرونا تاکنون به ۹ هزار و ۷۳۲ مورد و بیماران سرپایی نیز به ۱۶ هزار و ۷۷۴ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۳۹۸ بیمار کرونایی نیز در استان همدان جان خود را از دست دادند، اظهار داشت: ۳۲۳ بیمار بستری مشکوک و مثبت در همدان وجود دارد و هم اینک به شرایط بستری بیماران کرونا در اردیبهشت ماه نزدیک شده‌ایم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: بیشترین آمار شناسایی بیماران مثبت کرونایی در استان همدان با ثبت ۱۴۴ مورد مربوط به اوایل آذرماه است که خوشبختانه در حال حاضر این آمار به هشت بیمار در روز کاهش یافته است.

حیدری مقدم اضافه کرد: همدان یکی از ۹ مرکز استان در کشور است که از وضعیت نارنجی کرونا خارج و در وضعیت زرد قرار گرفته و در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۰ نفر با علایم مشکوک تنفسی به بیمارستان ها و مراکز درمانی مراجعه کردند که از این تعداد ۳۵ نفر به بخش های درمانی ارجاع شدند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۳۲۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان همدان بستری هستند، اظهار داشت: از این تعداد ۱۵ نفر در آی.سی.یو بستری هستند و برای ۳۲ بیمار نیز با توجه به شرایط جسمانی، لوله گذاری انجام شده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز