مسؤول توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایر سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

محصولات کشاورزی ۹ بانوی روستایی سمنان گواهی «استاندارد تشویقی» گرفت

۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۵:۳۲:۲۹
کد خبر: ۱۱۰۹۹۴۸
محصولات کشاورزی ۹ بانوی روستایی سمنان گواهی «استاندارد تشویقی» گرفت
محصولات کشاورزی ۹ تولیدکننده بانوی روستایی استان سمنان موفق به دریافت گواهی «استاندارد تشویقی» شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ مسؤول توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایر سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اخذ «گواهی استاندارد تشویقی» برای محصولات کشاورزی ۹ تولیدکننده بانوی روستایی این استان خبر داد و آن را گامی بزرگ به‌سوی تولید محصولات کشاورزی گواهی‌شده در استان سمنان خواند.

نادیا رومینا اظهار کرد: تولید محصولات گواهی‌شده و افزایش این تولیدات در بخش کشاورزی و دامی همواره یکی از اهداف مهم وزارت جهاد کشاورزی در سطح کشور بوده و در استان سمنان نیز گام‌های بزرگی در این راستا برداشته شده است.

وی حذف نهاده‌های شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی را اقدامی مؤثر در زمینه افزایش سلامت جامعه عنوان و تصریح کرد: این مهم با آموزش، ترویج و فرهنگ‌سازی هرچه بیشتر تحقق می‌یابد و سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان آن را دنبال می‌کند.

مسؤول توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایر سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: در این راستا ورود بانوان روستایی تولیدکننده محصولات کشاورزی به‌عنوان یکی از اقشار مهم در تولید این محصول برای کاهش و حذف نهاده‌های شیمیایی در تولیدات کشاورزی می‌تواند به تحقق این هدف بزرگ بسیار کمک کند.

رومینا با اشاره به اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در این رابطه اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون 9 نفر از زنان روستایی تولیدکننده محصولات کشاورزی در استان سمنان موفق به اخذ گواهی «استاندارد تشویقی باقیمانده آلاینده‌ها و سموم» شدند که این گواهی‌ها از سوی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان سمنان به این افراد اعطا شد.

وی خاطرنشان کرد: با حذف نهاده‌های شیمیایی در تولیدات کشاورزی، امید آن می‌رود که گامی مؤثر در پیشبرد اهداف امنیت غذایی و سلامت جامعه برداشته شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز