بولس و بولینگ در کردستان فعال است

۱۳۹۹/۱۰/۰۷ - ۱۰:۲۹:۱۶
کد خبر: ۱۱۱۰۱۸۷
بولس و بولینگ در کردستان فعال است
رئیس هیئت بیلیارد، بولس و بولینگ کردستان از فعالیت ۷ سالن بیلیارد در سنندج، ۱۵ سالن در مریوان و ۸ سالن در سقز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ خالد اسماعیلی رئیس هیئت بیلیارد، بولس و بولینگ استان کردستان اظهار داشت:  ورزش بیلیارد، بولس و بولینگ ورزشی هزینه‌بردار است که در میان طبقات مرفه جامعه جایگاه ویژه‌ای دارد.

او با اشاره به اینکه رشته بیلیارد، بولس و بولینگ در کردستان فعال است اظهار کرد: این رشته علاقمندان زیادی دارد و بسیاری از ورزشکاران این رشته در سطح جهانی و کشوری درخشیده‌اند.

اسماعیلی با اشاره به رشد بیلیارد در مریوان گفت: شهرستان‌های سقز و بانه وضعیت نسبتا خوبی دارند، اما شهرستان‌های کامیاران و بیجار فعالیت کمرنگ‌تری دارند.

او امکانات رشته ورزشی را در سنندج مطلوب ارزیابی کرد و افزود: ۲ سالن مجهز بیلیارد و بولس در اداره ورزش و جوانان دایر است و در مجموعه ورزشی فامیلی‌لند سنندج نیز بولینگ فعال است.

به گفته اسماعیلی، در شهرستان سنندج هفت سالن بیلیارد، در مریوان ۱۵ سالن و در سقز ۸ سالن دایر است.

او مشارکت و حمایت بخش خصوصی را از ورزش بیلیارد بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: بخش خصوصی در راستای توسعه بولینگ تاکنون سه تا چهار میلیارد تومان هزینه کرده است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه بخش خصوصی به دلیل گران بودن مکان‌های ورزشی با مشکل مواجه است اظهارکرد: با تعیین زمین‌های تعاونی در قالب کاربری ورزشی می‌توان مشکل مکان ورزشی را حل کرد.

رئیس هیئت بیلیارد، بولس و بولینگ استان کردستان رشد و توسعه بیلیارد را نیازمند حمایت و توجه ویژه دانست و گفت: ورزشکاران این رشته استان توانسته‌اند پله‌های قهرمانی را در کشور کسب کنند.

اوراه‌اندازی ورزش بولینگ را نیازمند ۵۰۰ میلیون تومان دانست و برگزاری دوره‌های مختلف داوری و مربیگری را از برنامه‌های هیات برشمرد و گفت: علیرغم شیوع ویروس کرونا و رعایت نکات بهداشتی فعالیت باشگاه بیلیارد ادامه داشته است.

او با اشاره به برنامه‌های آموزشی این ورزش گفت: در بخش بانوان حدود ۸۰ نفر در برنامه‌های آموزشی شرکت کردند.

اسماعیلی کسب ۱۳ مدال کشوری و بین‌المللی توسط ورزشکاران کردستانی در سال‌های گذشته را از افتخارات جوانان استان عنوان کرد.

به گفته او، در تابستان امسال مسابقات بیلیارد، بولس و بولینگ با حضور استان‌های غرب کشور در سنندج برگزار شد و موفق به کسب مقام اول شد، همچنین بانوان در رشته بیلیارد موفق به کسب مقام نخست کشوری شدند.

رئیس هیئت بیلیارد، بولس و بولینگ استان کردستان افزود: در ورزش بیلیارد تعداد ۹ مربی و ۱۰ داور فعالیت می‌کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز