افتتاح راه روستایی خویمن شهرستان خوی در قالب طرح ملی ابرار

۱۳۹۹/۱۰/۰۷ - ۱۱:۰۸:۳۸
کد خبر: ۱۱۱۰۲۵۰
افتتاح راه روستایی خویمن شهرستان خوی در قالب طرح ملی ابرار
با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی، نماینده مردم شهرستانهای خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان خوی، راه روستایی خویمن شهرستان خوی در قالب طرح ملی ابرار با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، ارسلان شکری در آئین افتتاح راه روستایی خویمن در قالب طرح ملی ابرار گفت:  با توجه به اینکه آذربایجان غربی دارای ۸۹۱ کیلومتر مرز مشترک با سه کشور ترکیه عراق و جمهوری نخجوان بطور مستقیم بوده و با داشتن پنج پایانه مرزی فعال و مطرح بودن بعنوان تنها راه ارتباطی زمینی با اروپا از طریق سه پایانه مرزی بازرگان ، رازی و سرو نقش بسزایی در توسعه اقتصادی و امنیتی کشور داشته و بدین جهت لزوم آماده سازی زیرساخت‌های اساسی از جمله شبکه راههای اصلی پیش از بیش در استان نمایان می گردد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت ها و شاخص های استان در توسعه اقتصادی به عنوان دروازه ورودی اروپا و شاهراه ارتباطی با کشورهای همسایه و در نتیجه ظرفیت های حمل و نقلی افزود : با توجه به ظرفیت مطلوب اقتصادی و سایر ظرفیت‌های بالقوه استان آذربایجان غربی و همچنین قرارگیری در کریدورهای مهم و فعال حمل و نقلی کشور به عنوان مبادی ورودی و خروجی نگاه ویژه‌ای را به این استان ضروری ساخته است و در این راستا نیز اقدامات ارزنده و سرمایه گذاری های گسترده ای برای توسعه پایانه‌های مرزی استان انجام شده است.

وی اظهار داشت: درصد برخورداری خانوار روستایی شهرستان خوی از راه آسفالت راه روستایی ۸۳ درصد بود که پس از اجرای طرح ابرار درصد برخورداری خانوار روستایی این شهرستان به ۹۶ درصد خواهد رسید. ‌

شکری با تاکید بر موقعیت جغرافیایی شهرستان خوی اعلام داشت: عملیات راه روستایی خویمن در قالب طرح ملی ابرار بطول ۲ و ۶۰۰ کیلومتر شامل، حجم لایه زیراساس ۲۷۵۰ متر مکعب و مساحت آسفالت اجرا شده ۱۴۵۰۰ متر مکعب عملیاتی شده است.

وی یادآور شد: برای اجرای عملیات آسفالت راه روستایی مذکور اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: لیست پروژه های ابلاغی شهرستان خوی در طرح ملی ابرار ۵۳ کیلومتر بوده که از این میزان ۱۸ کیلومتر آسفالت شده است و ۳۵ کیلومتر عملیات زیرسازی انجام یافته و برای عملیات آسفالت در شرف قراردادهای پیمانکاری قرار دارد.

نظر شما