رسانه‌های فعال در ترویج فرهنگ نماز تقدیر می‌شوند / ضرورت مطالبه رهنمودهای مقام معظم رهبری به ۲۸ اجلاس سراسری نماز

۱۳۹۹/۱۰/۰۷ - ۱۰:۴۸:۳۲
کد خبر: ۱۱۱۰۳۰۶
رسانه‌های فعال در ترویج فرهنگ نماز تقدیر می‌شوند / ضرورت مطالبه رهنمودهای مقام معظم رهبری به ۲۸ اجلاس سراسری نماز
از رسانه های یاور نماز و فعال در ترویج این فرهنگ با محوریت خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی به طور سالانه تقدیر می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حجت‌الاسلام و‌المسلمین امرالله سبحانی‌نیا، مدیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی در نشست مشترک با مدیرعامل و نایب رییس هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های استان که به میزبانی ستاد اقامه نماز استان برگزار شد، تاکید کرد:

علاوه بر نهادها و مدیران فعال در ترویج نماز به عنوان یکی از فرائض اصلی و ارکان اسلام، از امسال رسانه فعال در ترویج فرهنگ نماز که در قالب‌های متنوع به انعکاس فعالیت های شایسته درباره نماز و نیز مطالبه‌گری منویات مقام معظم رهبری به 28 اجلاس سراسری نماز به‌عنوان یک ضرورت بپردازند، با معرفی خانه مطبوعات و رسانه های استان مورد تقدیر و تجلیل قرار می‌گیرند که پیشنهاد تقدیر از رسانه یاور نماز را برای اجرا در جشنواره شهید رجایی را می دهیم.

وی افزود: رسانه‌ها همان‌گونه که مسائل مختلف جامعه مانند وضعیت راه و جاده و آب مردم را پی‌گیری می کنند لازم است به نیازهای معنوی و تعظیم شعائر دینی نیز توجه داشته باشند.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی همچنین از آمادگی این نهاد برای ارائه برخی آموزش‌ها به صورت مجازی در حوزه نماز برای اعضای خانواده و فرزندان اصحاب رسانه و رسانه نگاران استان خبر داد.

امرالله سبحانی‌نیا ضمن تشکر از عملکرد رسانه‌ها در این حوزه پیشنهاد کرد: با تعامل بیشتر با اصحاب رسانه و همکاری خانه مطبوعات و رسانه‌های استان، ساز و کار برگزاری جشنواره نماز در رسانه به‌صورت سالانه پیش‌بینی شود.

 معرفی مساجد تراز جوان‌پسند در رسانه‌ها / ولایت‌پذیری در دوران کرونا

مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی نیز در این نشست اظهار کرد: جذب نوجوانان و جوانان به مساجد یکی از شاخص‌های مسجد تراز اسلامی است که معرفی چنین مساجدی به مردم از طریق رسانه‌ها می‌تواند جنبه الگوسازی داشته باشد.

مجتبی محمودی مهماندوست با اشاره به دوران شیوع کرونا تصریح کرد: از جمله مولفه‌های ولایت‌پذیری اقامه نماز جماعت با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پیشگامی نمازگزاران در رزمایش مواسات و کمک مومنانه است که تجلی خوبی در آینه رسانه‌ها دارد.

وی افزود: انعکاس و پی‌گیری برخی چالش‌ها در حوزه نماز با نگرش رفع مسائل و پاسخ به شبهات با ارتباط بهینه با خانواده‌ها فقط با بهره‌مندی از ظرفیت رسانه‌ها و تولید آثار جذاب و در قالب‌های متنوع ممکن است.

 ترویج روح معنویت با نماز

 همچنین نائب رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی نیز در این نشست وی تاکید کرد: بهترین بستر شکل‌گیری اخلاق در خانواده و جریان روح معنویت در نهاد‌ها و سیستم‌های اجتماعی با ترویج فرهنگ نماز و تعظیم شعائر دینی است.

غلام‌رضا بنی‌اسدی افزود:جشنواره‌های امام رضا(ع) و دفاع مقدس به نهادینه شدن این مفاهیم در رسانه ها کمک شایان توجهی کرد و در این راستا جشنواره نماز نیز می‌تواند باعث بالارفتن میزان مشارکت کمی و کیفی اصحاب رسانه و تاثیر در ترویج فرهنگ نماز باشد.

سرپرست سابق روزنامه شهرآرا خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز بسیاری از رسانه‌ها و مطبوعات  باطرح مباحث نماز و اتفاقات موثر و جذاب در حوزه نماز به این موضوع توجه داشته و اهتمام دارند از جمله اینکه تا پیش از کرونا در ویژه‌نامه‌های شهرآرا محله، مساجدی که نماز صبح را به جماعت اقامه می‌کردند معرفی می شدند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز