بهره‌گیری از ابزارهای هنری در مسیر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی

۱۳۹۹/۱۰/۰۷ - ۱۲:۰۵:۲۰
کد خبر: ۱۱۱۰۳۷۱
بهره‌گیری از ابزارهای هنری در مسیر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی
رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد از بهره‌گیری از ابزارهای هنری در مسیر ترویج فرهنگ شهروندی در حوزه طرح حق تقدم عابر پیاده خبر داد.

محمدمحسن مصحفی در گفت‌وگو با خبرنگار برنا در مشهد با اشاره به اجرای طرح حق تقدم عابر پیاده در مشهد اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین وظایف این طرح، ارتقای فرهنگ شهروندی جهت کاهش حوادث، افزایش رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، ایجاد دغدغه و حساسیت مردمی و مطالبه همگانی است.

وی افزود: مشارکت مردمی برای توجه بیشتر به بحث حقوق عابران پیاده و احترام به حضور آنان، موضوع بسیار مهمی است که برای انتقال مفاهیم مربوطه می‌توان از شیوه‌ها و ساز و کارهای نظیر تئاتر و رویدادهای فرهنگی استفاده کرد.

مصحفی تصریح کرد: در این مرحله اجرایی از پروژه، ۳۱ ایستگاه ترویجی در ۱۳ منطقه شهرداری با توجه به محل‌های پرخطر و پرتردد که نیاز به حساس‌سازی و آموزش بیشتری دارند انتخاب و فعال شده و قرار است ۹ ایستگاه دیگر نیز به این تعداد افزوده شود.

رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: اجرای برنامه‌های هنری و فرهنگی مانند برگزاری مسابقات، فعالیت‌های نمایشی (تئاتر خیابانی، پرفورمنس، عروسک‌گردان)، اجرای رادیو عابر و اهدای جوایز از جمله رویدادهای در دست اجرا در ایستگاه‌های ترویجی است.

وی اضافه کرد: زمان شروع این طرح از اول دی‌ ماه به مدت ۱۵ روز کاری تعیین شده و سفیران آموزشی از ساعت ۱۱ تا ۱۴ در این ایستگاه‌ها فعالیت‌ دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز