نشست بررسی برنامه‌های استانی عملیات شهید حاج قاسم سلیمانی

۱۳۹۹/۱۰/۰۷ - ۱۳:۲۲:۲۱
کد خبر: ۱۱۱۰۴۲۲
نشست بررسی برنامه‌های استانی عملیات شهید حاج قاسم سلیمانی
علیرضا نادعلی گفت: مکتب حاج قاسم سلیمانی، مکتب امام راحل است و سازمان تبلیغات اسلامی، رسالت خود می‌داند که برای ترویج، تبلیغ و معرفی این مکتب تلاش کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ علیرضا نادعلی مدیرکل حوزه ریاست سازمان تبلیغات اسلامی در نشست بررسی برنامه‌های استانی عملیات شهید حاج قاسم سلیمانی در سنندج اعلام کرد: جبهه فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی باید با هم در استان کار کنند و عملیات حاج قاسم سلیمانی چه تمام شود چه نشود، مکتب حاج قاسم سلیمانی؛ مکتب امام راحل است و سازمان تبلیغات اسلامی، رسالت خود می‌داند که برای ترویج، تبلیغ و معرفی این مکتب تلاش کند.

وی با بیان اینکه همه باید علاوه بر انجام رسالت خود زمینه جذب افراد دیگر برای فعالیت در مکتب حاج قاسم را فراهم کنیم، افزود: جلوگیری از موازی‌کاری و از هم بی‌خبری نیازمند همکاری و تعامل در کنار هم است تا بتوانیم شاهد تداوم عملیات حاج قاسم و استمرار کمک‌های مواسات، همدلی و فعالیت‌های مومنانه باشیم.

وی اعلام کرد: جبهه فکری و فرهنگی به معنای فعالیت همه نهادها از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، خاتم الاوصیا و غیره در کنار هم است و نباید هیچکدام خود را از خدمت به خلق خدا و در راه خدا جدا ندانند چرا که مکتب حاج قاسم نیز همین هدف را دنبال می‌کند.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: محبت شافعی مذهب به اهل بیت(ع)، موجب نزدیکی و همدلی تسنن و تشیع شده و بحث اعتقاد و توسل به اهل بیت در اهل تسنن نیز پیشرو است.

نادعلی با بیان اینکه نام شهید قاسم نیز در میان همه مردم ما چه شیعه و چه سنی جاری است، اضافه کرد: همه باید برای ترویج و تبلیغ این مکتب تلاش می‌کنیم. 

وی اعلام کرد: جریان همدلی و کمک‌های مومنانه، جریان مدافعان سلامت، پویش به یاد حاج قاسم برای کمک به متضرران دوره کرونا و جریان مطالبه گری در طرح ملی عملیات حاج قاسم دیده شده و در برش استانی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

دریایی مدیر خاتم الاوصیای کردستان نیز در این نشست بیان کرد: جبهه مردمی انقلاب و شبکه حاکمیتی باید در کنار هم باشند تا بتوانند فعالیت‌های اثرگذار فرهنگی در کشور و استان اجرا کنند.

وی افزود: با همراهی و جریان مردمی می‌توان کارهای بزرگی انجام داد و باید از ظرفیت مردمی در همه فعالیت‌ها استفاده برد.

وی خاطر نشان کرد: طرح عملیات حاج قاسم سلیمانی نقطه شروع همکاری و تعامل خاتم الاوصیا با تبلیغات اسلامی است و در فعالیت‌های فرهنگی همکاری و تعامل خواهیم داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این نشست بیان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی بر سر زبان‌ها جاری است و همه فعالیت‌هایی که در دو ماه اخیر در استان در راستای عملیات شهید حاج قاسم سلیمانی انجام شده است همگی بیانگر تلاش همه همکاران استان و ادارات تابعه است. 

حجت‌الاسلام احمد حاتمیان با بیان اینکه اقدامات گسترده‌ای در استان کردستان در این ایام کرونا به ویژه در راستای اجرای عملیات حاج قاسم سلیمانی انجام شد، اضافه کرد: اهدای خون روحانیون شیعه و سنی در ایام کرونا برای کمک به بیماران، راه‌اندازی کانون مشاوره پزشکی، جذب خیرین، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی از جمله فعالیت‌های انجام شده است. 

وی بیان کرد: از عناصر فعال استان هییات مذهبی است که در استان فعالیت‌ها را پیش می‌گیرند و در ایام مناسبتی سال به ویژه در حوزه فعالیت عملیات حاج قاسم اقدام به فعالیت‌های گسترده‌ای در راستای حمایت از نیازمندان و تهیه بسته معیشتی کردند. وی با بیان اینکه روحانیون اهل سنت واسطه بین سازمان و نظام اسلامی با مردم هستند، افزود: روحانیون نیز اداره تبلیغات اسلامی استان و شهرستان‌ها را برای رساندن کمک به نیازمندان یاری و در اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم فعالیت داشته‌اند. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اضافه کرد: در حوزه اطلاع‌رسانی فعالیت‌های ارزشمندی در استان صورت گرفته است که راه‌اندازی یازده صفحه اینستاگرام، انعکاس اخبار در خبرگزاری‌ها، هفته‌نامه‌های محلی و روزنامه‌های سراسری، همکاری با کانال‌های تلگرامی پرمخاطب استانی از جمله اقدامات حوزه خبر و روابط عمومی بوده است. 

رئیس شورای هیئات مذهبی کردستان، مسوول روابط عمومی، روسای ادارات تابعه نیز در این نشست گزارشی از روند فعالیت‌های انجام شده در سطح شهرستان‌های مختلف و در قالب عملیات حاج قاسم سلیمانی ارائه دادند.

 

نظر شما