استاندار:

آذربایجان غربی استعداد تبدیل به منطقه ویژه اقتصادی را دارد

۱۳۹۹/۱۰/۰۷ - ۱۵:۰۷:۴۹
کد خبر: ۱۱۱۰۵۵۴
آذربایجان غربی استعداد تبدیل به منطقه ویژه اقتصادی را دارد
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت‌های نهفته استان برای ایجاد منطقه آزاد یا ویژه اقتصادی استانی، گفت: این استان به سبب هم‌مرزی با ۳ کشور، ارتباطات بین‌المللی و دروازه ارتباطی با اروپا مستعد سرمایه‌گذاری بیش‌ از پیش است.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، محمدمهدی شهریاری امروز ۷ دی‌ماه در دیدار با اعضای کمیسیون اقتصاد کلان مجمع تشخیص مصلحت نظام با محوریت منطقه ویژه اقتصادی سرو، اظهار داشت: سرو از ظرفیت های خوب ارتباطی و زیربنایی بهره مند است که می طلبد با تقویت آن نسبت به شکوفایی هر چه بیشتر این منطقه اقدام نمود.

استاندار آذربایجان غربی افزود: آذربایجان غربی به سبب هم‌مرزی با ۳ کشور، ارتباطات بین‌المللی با این کشورها و دروازه ارتباطی با اروپا مستعد سرمایه‌گذاری بیش‌از پیش است. همچنین بیش از ۱۰۰ سرمایه‌گذار پیشنهاد ایجاد کارخانه و سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی سرو را ارائه داده‌اند که نشان از ظرفیت منطقه بوده و می‌تواند بستر اقتصادی خوبی برای آذربایجان غربی و حتی کشور ایجاد کند.

وی ضمن انتقاد از انتخاب بدون کارشناسی برخی از مناطق کشور به‌ عنوان منطقه ویژه اقتصادی، خاطر نشان کرد: آذربایجان غربی دارای استعدادهای زیادی است که نظیر آن را نمی‌توان در سطح کشور یافت. بنابراین با تسریع در ایجاد چنین منطقه‌ای می‌توان سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را جذب کرد.

وی با تاکید بر ضرورت دقت و کار کارشناسی برای انتخاب سازمان مسئول برای منطقه سرو افزود: با کار کارشناسی و دقیق علاوه بر اینکه امور با سرعت و دقت بیشتری به پیش می رود باعث می شود تا مشکلات گریبانگیر مناطق مشابه نیز تکرار نشود.

نظر شما