استاندار البرز:

روند شیوع کرونا در البرز کاهشی است/ جمعیت البرز به ۴ میلیون نزدیک شده است

۱۳۹۹/۱۰/۰۸ - ۰۸:۴۹:۴۹
کد خبر: ۱۱۱۰۷۹۵
روند شیوع کرونا در البرز کاهشی است/ جمعیت البرز به ۴ میلیون نزدیک شده است
استاندار البرز گفت: علی رغم اینکه البرز و تهران الگویی مشترک داشتند ولی با برنامه ریزی های صورت گرفته و همراهی مردم و اصناف، البرز از پایتخت فاصله گرفت و روند کاهش شیوع کرونا با سرعت بیشتری طی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، عزیزالله شهبازی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با قدردانی از تلاش های شبانه روزی اعضای ستاد کرونا و گرامیداشت یاد و خاطره سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، افزود: نام این شهید بزرگوار از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در جبهه مقاومت می درخشد، امید است بتوانیم راه این بزرگوار را ادامه دهیم.

وی افزود: با ارتباط بسیار نزدیک با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی البرز و همچنین کمیته های مختلف ستاد مقابله و اتحاد و انسجامی که بین مردم و مسئولان بود، البرز در راستای مقابله با کرونا ورود جدی کرد و نتایج خوبی نیز حاصل شد.

استاندار البرز اضافه کرد: روز گذشته از چند حوزه سپاه پاسداران در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی بازدید داشتیم، نیروهای بسیجی تلاش های مجاهدانه ای انجام می دهند و حتی با کمترین امکانات، نرم افزارهای بسیار خوبی نیز برای مقابله با کرونا طراحی کرده اند، که باید این تلاش ها به سمع و نظر مردم برسد.

وی گفت: تلاشگران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در البرز، آمارهای دقیقی از محله های استان داشته اند و از این اطلاعات را می توان در حوزه های مختلف بهره داری کرد.

شهبازی افزود: این طرح را سردار مولایی فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) البرز در اسفند ماه سال گذشته مطرح کردند که به جد پیگیری و اجرایی شد.

وی عنوان کرد: نیروی انتظامی استان نیز تلاش های بسیاری داشته اند و برای اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی همراهی بسیار خوبی دارند.

استاندار البرز گفت: باید برای نصب دوربین های درون شهری برای بهره برداری انتظامی، امنیتی و ... از سوی شهرداری های استان اقدامات لازم صورت گیرد.

وی افزود: البرز با 32 میلیون مسافر ورودی رتبه اول کشور را دارد این آمار بیانگر آن است که سکونتگاه و محل تردد افراد بسیاری از سراسر کشور در البرز است.

شهبازی با بیان اینکه پایه بودجه بندی در البرز ضعیف بوده و اکنون نیز با رشد جمعیت و مهاجرت تناسب ندارد. گفت: این گونه بنظر می رسد که جمعیت البرز از 3 میلیون و 700 هزار نفر فراتر رفته و بر این اساس نیازمند اعتبارات متناسب با جمعیت برای ارتقاء سرانه های درمان و آموزش و .. است.

وی افزود: تمامی شهرستان های البرز به جز کرج در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند و کرج نیز نارنجی است و همچنان محدودیت تردد از 9 شب تا 4 صبح برقرار است.

استاندار البرز گفت: استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه منتظر قائم ممنوع است چراکه این امر توسط رییس جمهور محترم مطرح شد چراکه استفاده از مازوت  وارونگی هوا را تشدید می کند و این امر نیز در اپیدمی کرونا موثر است.

وی افزود: در خصوص تولید واکسن نیز هر دو گزینه ای که مطرح است در استان البرز مستقر هستند و در این راستا تمامی مدیران همراهی کردند.

شهبازی گفت: علی رغم اینکه البرز و تهران الگویی مشترک داشتند ولی با برنامه ریزی های صورت گرفته و همراهی مردم و اصناف، البرز از پایتخت فاصله گرفت و روند کاهش شیوع کرونا با سرعت بیشتری طی می شود.

وی در پایان افزود: البرز در راستای پذیرش بیماران غیر این استان نیز پیشتاز است و بسیاری از بستری های بیمارستان ها از استان های همجوار هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز