شهردار سنندج:

بودجه سال آینده شهرداری سنندج براساس برنامه راهبردی – عملیاتی تدوین می شود

۱۳۹۹/۱۰/۰۸ - ۱۰:۰۸:۲۲
کد خبر: ۱۱۱۰۸۷۱
بودجه سال آینده شهرداری سنندج  براساس برنامه راهبردی – عملیاتی تدوین می شود
شهردار سنندج در جلسه نهایی ارائه برنامه راهبردی – عملیاتی شهر و شهردار ی سنندج اعلام کرد: بودجه سال آینده شهرداری براساس برنامه راهبردی – عملیاتی شهر و شهرداری سنندج تهیه و تدوین می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ جلسه نهایی ارائه برنامه راهبردی – عملیاتی شهر و شهرداری سنندج با حضور شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر سنندج، معاونین و مدیران سازمانها و مناطق و نواحی منفصل برگزار شد.

شهردار سنندج اظهار داشت: تهیه و تدوین برنامه راهبردی بالاترین سطح برنامه ریزی شهری است که هدف از آن تعیین و تبیین اهداف راهبردی و راهکارهای دستیابی به آن اهداف در چارچوب جهت گیری راهبردی خواهد بود.

 حشمت اله صیدی بیان کرد: یکی از عمده ترین نیازهای مدیریت شهری تدوین برنامه راهبردی است، به نحوی که بتواند در بخشی از مسائل روزمره شهر مورد استفاده قرار گرفته و همچنین بر ساماندهی فعالیتها، هزینه ها و افزایش بهره وری سازمان تاثیرگذار باشد.

وی عنوان کرد: دستورالعمل اجرایی تهیه برنامه عمرانی پنج ساله شهرداری ها از سوی وزارت کشور در واقع یک الگوی تلفیقی از برنامه های راهبردی بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت است.

وی در جلسه نهایی ارائه برنامه راهبردی – عملیاتی شهر و شهردار ی سنندج اعلام کرد: بودجه سال آینده شهرداری براساس برنامه راهبردی – عملیاتی شهر و شهرداری سنندج تهیه و تدوین می شود.

صیدی با توجه به اینکه حجم کاری در شهرداری و مجموعه مدیریت شهری بسیار بالاست؛ ابراز امیدواری کرد: با این برنامه بتوانیم به الگویی برای سایر شهرها و شهرداریها تبدیل شویم.

وی تصریح کرد: تا کنون چنین برنامه پایش شده ای نداشته ایم و روند پیشبرد کارها به صورت سنتی بوده است و این برنامه می تواند افق و چهارچوبی را جهت پیشبرد اهداف، برنامه ها و سیاست ها در اختیارمان قرار دهد.

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: این برنامه باعث پایش و ارزیابی می شود و برای اولین بار است که در سنندج تهیه و تدوین می شود.

 

اداره شهر به صورت سنتی دیگر امکان پذیر نیست

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج نیز در ادامه این جلسه گفت: خوشبختانه شهرداری سنندج نیروهایی جوان، تحصیلکرده و زبده دارد که این دست مدیریت شهری را باز گذاشته و پتانسیل خوبی ایجاد کرده است.

 سید غریب سجادی عنوان کرد: اداره شهر دیگر به صورت سنتی امکان پذیر نیست و به همین دلیل تهیه سند راهبردی – عملیاتی توسعه شهر در دستور کار شهرداری و شورای اسلامی شهر قرار گرفت.

وی تصریح کرد: بودجه سال آینده شهرداری سنندج در صورتی به تصویب شورا می رسد که برنامه راهبردی – عملیاتی شهر و شهرداری در آن مد نظر گرفته شود و مورد تایید صاحبنظران و متخصصان قرار گیرد.

 

برنامه محوری بر توسعه شهر و بازیابی اعتماد شهروندان تاثیر بسزایی دارد

ارسطو+گویلی+برنا

نائب رییس شورای اسلامی شهر سنندج در ادامه خاطرنشان کرد: شهر سنندج تا کنون بدون برنامه پیش رفته است این در حالی است که از دیرباز در خصوص اداره شهر توسط انجمن شهر از شهروندان نظرخواهی شده است.

ارسطو گویلی با تاکید بر اینکه برنامه محوری بر توسعه شهر و بازیابی اعتماد شهروندان تاثیر بسزایی دارد؛ گفت: باید شیوه مدیریت فرد محور به مدیریت برنامه محور تبدیل شود که این مهم باعث بازیابی جایگاه واقعی شهرداری در میان سایر نهادها و ادارات خواهد شد.

وی افزود: اگر سیستم شهرداری خودباوری داشته باشد کارهای بزرگی را می تواند انجام دهد در سال 95 سرانه شهری سنندج 200 هزار تومان بوده و دارای رتبه چهلم در کشور بوده ایم این در حالی است که در سال 98 با تحقق بودجه به یک میلیون 63 هزار تومان رسید که باعث رسیدن به رتبه دوازدهم در کشور شد.

گویلی گفت: برای اینکه برنامه ها را تبدیل به مطالبات مردم کنیم نیازمند تدوین برنامه راهبردی – عملیاتی هستیم که این خود همکاری همه جانبه مجموعه شهرداری را می طلبد پس باید با تمام توان در این زمان باقیمانده در راستای آبادانی شهر و افزایش رضایتمندی شهروندان گام برداریم.

 

 

 

نظر شما