آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان اردبیل تا ۸ دی ۹۹

۱۳۹۹/۱۰/۰۸ - ۱۱:۱۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۰۹۳۲
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان اردبیل تا ۸ دی ۹۹
براساس آمار منتشر شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در ۲۴ ساعته گذشته ۴۷ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان ها بستری شدند و تداوم این آمار موجب افزایش دوباره کرونا خواهد شد.

به گزارش برنا؛ شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه متأسفانه در چند روز اخیر شاهد افزایش تعداد بستری‌های روزانه کرونا در بیمارستان‌های استان هستیم اظهار کرد: علی رغم هشدارها و آموزش‌های لازم به شهروندان در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و خودداری از برپایی مهمانی‌های شب یلدا بعد از گذشت ۱۰ روز با افزایش آمار بستری‌ها و بیماران بدحال مواجه هستیم که نشان از عدم رعایت محدودیت‌ها توسط برخی شهروندان می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به پیش بینی‌های انجام گرفته از هفته‌ها قبل از شب یلدا به تشریح تبعات خطرناک برگزاری دورهمی و تجمعات در مراکز خرید پرداخته بودیم افزود: طبق بررسی‌های انجام گرفته تمامی مراجعین و بیماران بدحال بیمارستان‌ها شرکت در دورهمی های شب یلدا و تردد در مراکز شلوغ خرید را از عوامل ابتلاء به کرونا اعلام کرده اند و طبق معاینات کادر درمان میزان درگیری و شدت ابتلاء به کرونا نیز در همه بیماران به نسبت بالا گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان اردبیل پرداخت و گفت: هم اکنون ۲۷۴ تخت بیمارستانی در اختیار بیماران کرونایی قرار دارد و در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۴۷ بیمار جدید کرونایی با تشخیص کادر درمان در بیمارستان‌های استان اردبیل بستری شدند تا روند درمان آنها به سرعت آغاز شود.

حبیب زاده ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های داغدار استان اردبیل افزود: در ۲۴ ساعته گذشته سه نفر از هم استانی‌ها بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند و ۷۲ بیمار بدحال نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و با ادامه این روند شاهد افزایش روند فوتی‌ها در هفته جاری خواهیم بود.

وی تصریح کرد: ۳۳ بیمار کرونایی نیز با حال عمومی نسبی و مناسب از بیمارستان‌ها مرخص شدند اما نکته قابل توجه ادامه روند درمان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا بهبودی کامل است و این عزیزان باید قرنطینه خانگی و عدم حضور در اجتماعات را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: هم اکنون شهرهای اردبیل، پارس آباد و مشگین شهر در وضعیت نارنجی، و شهرهای گرمی، خلخال، بیله سوار در وضعیت نارنجی و شهرهای نمین، نیر، کوثر و سرعین در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

بی توجهی مردم به کرونا زمستان سختی را رقم خواهد زد

حبیب زاده با بیان اینکه در صورتی که آمار بستری‌های کرونایی همچنان در استان بالا باشد به وضعیت قرمز ماه قبل باز خواهیم گشت افزود: هر چه تعداد بستری‌ها و میزان ابتلاء بالا رود شاهد فوت بسیاری از هم استانی‌هایمان در فصل زمستان خواهیم بود چرا که قدرت شیوع این بیماری در فصول سرد سال افزایش چند برابری دارد.

وی ادامه داد: تمام تلاش کادر درمان و مسئولین استان جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و تداوم وضعیت نارنجی کرونا در شهرستان‌ها است که امیدواریم این امر با همکاری مردم صورت گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: از کانون‌های اصلی آلودگی‌های ویروس کرونا وسایل نقلیه عمومی به شمار می‌رود و شهروندان بهتر از با رعایت کامل فاصله گذاری اجتماعی و استفاده مداوم از مواد ضدعفونی کننده از این اماکن استفاده کنند.

 

 

نظر شما