امام جمعه یزد:

مربیان سوادآموزی از میان افراد تاثیرگذار انتخاب شوند

۱۳۹۹/۱۰/۰۸ - ۱۲:۳۴:۰۹
کد خبر: ۱۱۱۱۰۴۲
مربیان سوادآموزی از میان افراد تاثیرگذار انتخاب شوند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با تاکید بر اهمیت آگاهی مربیان سوادآموزی در مسیر علم آموزی به ویژه به اتباع خارجی گفت: مربیان سوادآموزی از میان افراد تاثیرگذار و باسوادتر انتخاب شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "آیت‌الله محمدرضا ناصری" نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در دیدار با مسئولان سوادآموزی استان یزد به مناسبت سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی با اشاره به دستورات امام راحل در مورد سوادآموزی اظهار داشت: در همه دستورات امام خمینی(ره)، بنای الهی و خدایی داشته بنابراین موثر افتاده و مردم از آن استقبال کرده‌اند که سوادآموزی نیز از آن جمله است.

وی افزود: پس از دستور امام راحل برای تشکیل نهضت سوادآموزی، مربیان مخلص و کاری نیز پای کار آمدند و کشور را از سواد 40 درصدی به 90 درصدی و نزدیک به 100 درصدی رساندند و همه اینها کار را با نیت خالص خدایی و به عشق مردم انجام دادند و این روند سوادآموزی حتی در دوران دفاع مقدس نیز ادامه داشت.

ناصری ادامه داد: سوادآموزی حرکت بزرگی بود که در همه زمینه‌ها به مردم کمک کرد و در بسیاری از مناطق، مربیان نهضت سوادآموزی حتی به مسائل بهداشتی، اعتقادی، اخلاقی و دینی مردم نیز ورود کردند و رشد بسیار خوبی را نیز رقم زدند.

امام جمعه یزد در مورد سوادآموزی اتباع خارجی نیز عنوان کرد: بی‌سوادی در شأن انسان مسلمان نیست و باسواد شدن آنها اتفاق بزرگی بود که می تواند حتی کشورهای آنها را متحول کند ضمن اینکه آموزش اعتقادات اسلامی نیز می‌تواند این افراد را در مسیر مستقیم و تعالی قرار دهد.

وی تاکید کرد: البته مربیان ما نیز باید سواد کافی داشته باشند که بتوانند مسیر درست را به آنها نشان دهند و آنها را با مکتب اهل بیت(ع) نیز آشنا کنند و علاوه بر سوادآموزی، آنها را در مسیر رشد و پیشرفت نیز قرار دهند.

ناصری ادامه داد: تدبیر و تدبر و قدرت عقلانیت آنها نیز باید در مسیر سوادآموزی تقویت شود تا در دوره‌های مختلف زندگی بتوانند شناخت درستی از حق و باطل داشته باشند زیرا فضاهای مجازی و رسانه های معاند به همه جا نفوذ کرده‌اند و لازم است این افراد بصیرت درستی نسبت به دین، انقلاب و مکتب اسلام داشته باشند.

وی عنوان کرد: معلمان نهضت سوادآموزی به ویژه برای اتباع خارجی باید عالم‌تر، با اخلاق‌تر، با سوادتر، صبورتر و خوش‌اخلاق‌تر از سایر معلمان باشند تا اثرگذاری آنها بیشتر باشد.

امام جمعه یزد اظهار امیدواری کرد: مربیان و دست اندرکاران سوادآموزی بتوانند در مسیر رسالت خود موفق عمل کنند و راهنما و معلم افراد بی‌سواد باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز