معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان یزد:

۹۹.۹ درصد جمعیت استان یزد از سواد پایه بهره‌مند هستند

۱۳۹۹/۱۰/۰۸ - ۱۲:۳۴:۰۳
کد خبر: ۱۱۱۱۰۴۵
۹۹.۹ درصد جمعیت استان یزد از سواد پایه بهره‌مند هستند
​معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان یزد گفت: در حال حاضر 99.9 درصد جمعیت استان یزد از سواد پایه بهره‌مند هستند و یزد در این زمینه رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "مرآت امین الرعایا" ​معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان یزد در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد به مناسبت سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی و دو شهید نهضت سوادآموزی یزد با اشاره به زمان آغاز سوادآموزی در استان یزد، اظهار داشت: سوادآموزی در یزد با محوریت روحانیت آغاز شد و ائمه جمعه در پیشبرد اهداف نهضت در ادوار مختلف نقش مهمی ایفا کردند.

وی با اشاره به تاکید نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد بر تعلیم و سوادآموزی اتباع خارجی در سال‌های قبل افزود: از سال 93 تاکنون 9 هزار و 10 تبعه خارجی در استان باسواد شدند و بیش از هزار و 405 نفر نیز در دوره تکمیلی آموزش دیدند.

امین الرعایا با اشاره به اینکه استان یزد در زمینه سواد پایه نسبت به سایر استان‌ها پیشتاز است، عنوان کرد: در حال حاضر 99.9 درصد جمعیت استان یزد از سواد پایه بهره‌مند هستند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان یزد در مورد مشکلات سوادآموزی استان یزد بیان کرد: پراکندگی جمعیت بی‌سواد باقیمانده، عدم جذب و عدم شناسایی بی‌سوادان از مهمترین مشکلات استان یزد در مسیر سوادآموزی است ضمن اینکه کرونا نیز عامل دیگری است که این روزها بر سختی کار سوادآموزی افزوده و برای جذب و شناسایی با محدودیت های بسیاری مواجه هستیم.

امین الرعایا ادامه داد: امیدواریم با این شرایط، تشکیل کلاس‌های سوادآموزی را به هر نحو ممکن از طریق فضای مجازی به پیش ببریم و در کنار آن، بتوانیم انسداد بی‌سوادی در یزد را با شناسایی افراد بازمانده از تحصیل، رقم بزنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز