فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی:

سردار قاسم سلیمانی در اوج معنویت و عرفان باز هم در کارها از تدبیر و عقلانیت بهره می‌برد

۱۳۹۹/۱۰/۰۸ - ۲۱:۰۰:۳۸
کد خبر: ۱۱۱۱۲۴۴
سردار قاسم سلیمانی در اوج معنویت و عرفان باز هم در کارها از تدبیر و عقلانیت بهره می‌برد
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی گفت: سردار سلیمانی در اوج معنویت و عرفان باز هم در کارها از تدبیر و عقلانیت بهره می‌برد و محاسبه‌گری دقیق در کارها داشت.

به گزارش برنا؛ سردار علی قاسمی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی همه مراحل کمال را در دانشگاه دفاع مقدس طی کرده و ۴۲ سال از عمر خود به طور تمام وقف اسلام و انقلاب نمود و از این جهت رهبر معظم انقلاب اسلامی از مَنش ایشان به عنوان یک مکتب یاد می‌کنند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه اولین ویژگی مکتب سردار سلیمانی نگاه توحیدی به همه مسائل است، بیان‌کرد: این شهید بزرگوار همه چیز را متعلق به خدا می‌دید و در کارها هدفی جز رضایت پروردگار نداشت.

سردار قاسمی ادامه‌داد: عشق و ارادت به اهل بیت (ع) به ویژه حضرت فاطمه (س) نیز از دیگر ویژگی‌های این سردار بزرگ است و همرزمان ایشان خاطرات زیادی از توسل این شهید بزرگوار به حضرت زهرا (س) در مقاطع سخت دوران دفاع مقدس و در عملیات‌های والفجر ۸ و کربلای ۵ نقل می‌کنند.

وی افزود: ایشان همچنین حسنیه‌ای در کرمان برپا کردند که ایام فاطمیه در آن مراسم عزاداری برپا بود و خودشان نیز در آن مراسم شرکت می‌کردند.

سردار سلیمانی به دور از شعارزدگی مدافع محرومان بود

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی گفت: از دیگرویژگی‌های مکتب سردار سلیمانی مدافع محرومان و پابرهنگان بودن است که این موضوع را در شرایط مختلف نشان داد و به معنای واقعی و به دور از شعارزدگی مردم دار بود.

سردار قاسمی اظهار کرد: برخی بر اساس شعارزدگی و جهت عوام فریبی سخن از مردم می‌زنند ولی در منش و مرام شهید سلیمانی مردم‌داری به دور از همه این مسائل معنا پیدا می‌کرد و از صمیم قلب به نقش و نظر مردم در اداره کشور باور داشت.

وی با اشاره به اینکه عمل به تکلیف شرعی از دیگر ویژگی‌های مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است، بیان‌کرد: برای شهید بزرگوار ما مهم این بود که در حال حاضر در کجا چه تکلیف و مسئولیتی بر دوش اوست و نهایت تلاش خود را برای عمل به آن تکلیف انجام می‌داد.

دقت در ظرافت‌های شرعی حتی در میدان نبرد

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی بنا به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی حتی در میدان نبرد نیز ظرافت‌های شرعی را مراعات می‌کرد، ادامه‌داد: در سوریه جنگ شهری بود و گاه نیروها مجبور می‌شدند وارد خانه‌هایی شود که مردم تخلیه کرده بودند.

سردار قاسمی افزود: با این حال سردار سلیمانی بر اساس همان دقت در ظرافت‌های شرعی به هیچ‌وجه نمی‌گذاشت اگر نان و میوه‌ای در آن خانه‌ها وجود دارد، مورد استفاده قرار گیرد چرا که در هر حال مال مردم بود.

از غرور و دنیا گریز داشت

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی به شدت از وابستگی به دنیا و غرور فاصله داشت، اظهار کرد: ایشان تنها فرد نظامی در کشور ما است که نشان درجه یک ذوالفقار دارد ولی با این حال ذره‌ای غرور در رفتار و منش ایشان به واسطه این مقامات و درجه‌ها مشاهده نمی‌شود و بارها از خود به عنوان یک سرباز یاد کرد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی بیان کرد: نکته مهم و اساسی در مکتب حاج قاسم سلیمانی این است که ایشان علی رغم اینکه در اوج عرفان و معنویت قرار داشت هیچگاه از عقلانیت و تدبیر و محاسبه‌گری در کارها فاصله نمی‌گرفت.

سردار قاسمی ادامه‌داد: ایشان در همه کارها با تدبیر و عقلانیت برنامه‌ها را پیش می‌برد و در کنار آن نیز بر خداوند توکل و بر ائمه اطهار (ع) توسل می‌کرد.

قاسمی یادآور شد: علاقمندی به مطالعه، علاقه به دیدار با خانواده شهدا و برگزاری یادواره شهدا نیز از دیگر ویژگی‌های سردار سلیمانی بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز