در اجرای طرح منع تردد شبانه؛

۴ هزار خودروی متخلف در کرج اعمال قانون شدند

۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۰۹:۱۳:۱۴
کد خبر: ۱۱۱۱۵۱۴
۴ هزار خودروی متخلف در کرج اعمال قانون شدند
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان کرج با بیان این که اجرای طرح منع تردد شبانه در شهرستان کرج از اول آذرماه جاری آغاز و همچنان ادامه دارد، گفت: طی اجرای محدودیت شبانه 3هزارو 915وسیله نقلیه متخلف اعمال قانون شده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، سرهنگ حمدالله رحمتی پور اظهار کرد: با توجه به تصویب کمیته ملی کرونا ، طرح منع تردد  از ساعت 20الی 4 صبح در مناطق نارنجی استان البرز، اجرایی شده و رانندگان متخلف اعمال قانون شدند.

وی با بیان این که بیش از 80درصد مردم اجرای طرح قانون ‌محدودیت تردد در استان البرز را رعایت می کنند، افزود: رانندگان توجه داشته باشند که دراجرای این طرح دوربین های ثبت تخلف فعال بوده و تخلفات از این طریق به صورت هوشمند ثبت می شود.

این مقام انتظامی با اشاره به جریمه 200 هزار تومانی متخلفان، گفت: در اجرای طرح محدودیت های شبانه، مالکان 24دستگاه خودرو پلاک مخدوش و ناخوانا در این شهرستان اعمال قانون شده و همچنین مالکان 11دستگاه خودرو به دلیل مخدوش کردن پلاک های وسایل نقلیه خود به دستگاه قضائی معرفی شدند.

سرهنگ رحمتی پور اضافه کرد: مخدودش کردن پلاک خودرو علاوه بر تخلف ، طبق ماده 720 قانون مجازات اسلامی جرم تلقی می شود و اگر یک راننده به عمد پلاک خودروی خود را مخدوش کرده باشد به مراجع قضائی معرفی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پلاک وسیله نقلیه یک رکن اصلی از هویت خودرو و مالک آن است و چنانچه وسیله نقلیه به هر دلیلی فاقد پلاک و یا پلاک مخدوش و ناخوانا باشد، از طریق دوربین و نیروهای پلیس شناسایی می شود.

این مقام انتظامی بیان داشت: طرح محدودیت شبانه در شهرستان کرج به عنوان یک قانون لازم الاجرا است و چنانچه افرادی از این مهم سرپیچی کند پلیس برخورد خواهد کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان کرج با بیان این که خودروهای عمومی، تاکسی های اینترنتی و دستگاه های امدادی از این قانون مستثنی هستند، از شهروندان خواست تا با مدیریت سفرهای درون شهری خودشان از تردد شبانه خودداری و همکاری لازم با پلیس را داشته باشند.

 

نظر شما