دشمن شناسی، بصیرت و مهار تروریسم دولتی

۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۱۱:۴۴:۱۵
کد خبر: ۱۱۱۱۶۶۳
دشمن شناسی، بصیرت و مهار تروریسم دولتی
همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی و ورود دین به عرصه حاکمیت سیاسی نظام جمهوری اسلامی ایران، دولت هایی که از این اتفاق، ناخرسند بودند، خود را برای مقابله با آن آماده کردند و از همة امکانات برای دشمنی با نظام اسلامی بهره بردند.

این دشمنی از ابتدای انقلاب وجود داشته و تاکنون نیز در شکل ها و درجات مختلف ادامه داشته است. و در هیچ دوره و عرصه ای از انقلاب را نمی توانیم خالی از حضور دشمن و ایفای نقش او در آسیب رساندن به ارکان و نیروهای انقلابی بدانیم

در این راستا، دقت و آگاهی  نسبت به مواضع و رویکردهای دشمنان، ما را به برداشت آگاهانه از این موضوع می رساند. که تا زمانی که نظام جمهوری اسلامی از مواضع انقلابی و ایستادگی در برابر ظلم و استکبار و حمایت از مظلومان و تلاش در جهت تحقق آرمان های انقلاب اسلامی، دست نکشد، دشمن دست از شرارت و دشمنی بر نخواهد داشت.

اما برای شناخت دشمن، قرآن کریم پیش از آن که به انسان دستور دهد که شیطان را دشمن خود بگیرد و با او به مثابة یک دشمن برخورد کند، ابتدا با گزاره ای شناختی، شیطان را به عنوان دشمن معرفی می کند تا انسان، ابتدا دشمن خود را بشناسد و بداند که با چه کسی در نزاع است. «إن الشیطان لکم عدو فاتخذوه عدوا» (فاطر: 6) این نحوة بیان قرآن حاکی از آن است که اولین گام در تبری، شناخت دشمن است.

 مفهومی که در بحث دشمن شناسی و مقابله با دشمنی معنا و جایگاه خاصی دارد مفهوم بصیرت است. بصیرت به معنای روشن‌بینی و روشن‌دلی است. بصر، چشم سر است، بصیرت چشم دل، بصیرت به معنای فهم و درک عمیق است که زمینه تشخیص حق از باطل و انتخاب راه درست از نادرست را برای انسان فراهم می‌کند. انسان با بصیرت آینده‌نگر، دارای چشم‌انداز روشن‌تر و موضع نزدیک به حق و یا همگرا با حق، حرکت درستی هم خواهد داشت. اما انسان بی بصیرت در حرکت دچار انحراف و اشتباهاتی می‌شود

کسانی دارای بصیرت هستند جریان‌ها را خوب می شناسند. گاهی در جامعه جریان‌هایی شکل می‌گیرد که دارای ظاهری آراسته و شعار زیباست اما در باطن کینه و دشمنی است. افراد با بصیرت، باید جریان شناس باشند. صحنه نبرد را که معمولا با انواع تبلیغات، شایعات و جنگ روانی همراه می‌باشد با بینش و بصیرت نافذ خود بشناسند و با ثبات و پایداری، دسیسه‌ها را خنثی نمایند.

اما عداوت دشمنان نظام جمهوری اسلامی محدود به امور داخلی و عوامل نفوذی نبوده، و استکبار جهانی و در راس آن آمریکای جنایتکار، از روی استیصال و درماندگی و برای دست‌یابی به اهداف شوم خود و متوقف کردن حرکت جمهوری اسلامی دست به اقدامات تروریستی می زند.

جمهوری اسلامی ایران، بیش از ۴۰ سال تحت انواع ترورهای سیاسی، نظامی، اقتصادی، علمی و فرهنگی قرار گرفته است. هدف از این ترورها جلوگیری از رشد و پیشرفت ایران مستقل و محدود ساختن و از پا در آوردن آن است.

امریکا و  استکبار جهانی هرگاه در مواجهه با ملت ایران دست خود راخالی دیده، مرتکب جنایاتی شده اند که از جمله آن می توان به ترور ناجوانمردانه شهید عزیز قاسم سلیمانی که محبوب دلهای همه ایرانیان و مظلومان و آزادی خوان جهان و شهدای عزیز دیگری همچون شهید فخری زاده اشاره کرد.

کتاب قطور وننگین اقدامات تروریستی آمریکا و ایادی آن به همین جا ختم نمی شود وسیاهه ی جنایت آمریکا  بسیار آلوده تر است. فروغلتیدن در باتلاق تروریسم نشانگر ضعف و استیصال آمریکاست و این اقدامات تروریستی به همان میزان که بزرگتر باشد به همان میزان زوال و نابودی عاملان آن را سرعت می بخشد.

  این اقدامات و شهادت بهترین فرزندان ملت ایران، اگر چه کام ما را تلخ کرده، اما امریکا و اذناب آن از این اقدامات طرفی نخواهند بست و ملت ایران بیش از پیش قله های عظمت و بزرگی را فتح کرده، و مسیر رشد و پیشرفت را طی خواهند نمود.

 

نظر شما