رییس سازمان:

بیش از یک میلیون معلول از خدمات بهزیستی استفاده می کنند

۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۱۳:۲۷:۵۸
کد خبر: ۱۱۱۱۷۴۲
بیش از یک میلیون معلول از خدمات بهزیستی استفاده می کنند
رییس سازمان بهزیستی تعداد معلولان زیرپوشش این نهاد را در کشور یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ذکر کرد و گفت: نیمی از این افراد معلولان جسمی و حرکتی هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "وحید قبادی دانا" رییس سازمان بهزیستی روز سه شنبه در پانزدهمین نشست ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور در یزد افزود: هدف از مناسب سازی معابر و دسترس پذیری محیط شهری این است ، فرد معلول زندگی مستقل همراه با منزلت اجتماعی و توام با مشارکت موثر درون خانواده در بستر جامعه حضور پیدا کند.

وی با بیان اینکه دسترس پذیری محیط شهری فقط برای افراد دارای معلولیت جسمی نیست ،اظهار کرد: بلکه شرایط برای همه گروه‌های معلول اعم از بینایی، شنوایی و ذهنی مناسب سازی شود.

قبادی دانا تعداد معلولان استان یزد را ۳۲ هزار نفر بیان کرد و گفت: پنج هزار و ۵۰۰ نفر آنها ناشنوا هستند.

قبادی دانا با اشاره به موفقیت ۵۰ دانش آموز معلول در آزمون سراسری و کسب رتبه زیر یک هزار در کشور خاطرنشان کرد: ۱۲۰ نفر از معلولان یزد در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در حال تحصیل هستند باید شرایط برای حضور موثر این گروه از دانش آموختگان بیش از بیش در جامعه فراهم شود.

این مسوول تعداد معلولان ضایعه نخاعی کشور را ۲۷ هزار نفر ذکر کرد و افزود: از این تعداد ۶۰۰ نفر مربوط به یزد است که آنها با مشکلات زیادی روبرو هستند.

رییس سازمان بهزیستی  تصریح کرد: حقوق معلولان به عنوان بزرگترین اقلیت جمعیتی کشور باید به نحو شایسته ای فراهم و حضور آنها در جامعه به رسمیت شناخته شود.

وی از انتخاب یزد به عنوان نمونه (پایلوت) شهر در دسترس پذیر برای معلولان و سالمندان و دیگر گروه های جمعیتی یاد کرد و گفت: در این مورد برای زمینه سازی محیط شهری اقدام های خوبی انجام شد که قابل تجلیل است.

نظر شما