فتحی بیرانوند :

۹۰ درصد زباله های عفونی و بیمارستانی استان به صورت اصولی دفن می شوند / استفاده از نقش جامعه کوهنوردی در حفاظت از محیط زیست و اکوسیستم کوهستان

۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۱۳:۴۳:۲۰
کد خبر: ۱۱۱۱۷۸۶
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان بر نقش کوهنوردان وهیئت های کوهنوردی در حفاظت از محیط زیست و اکوسیستم کوهستان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛مهرداد فتحی بیرانوند در  نشست هم اندیشی تشکل های محیط زیستی شهرستان ازنا که به میزبانی فعالین و انجمن های زیست محیطی شهرستان ازنا برگزارشده بود  ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این نشست صمیمی ، اظهارکرد: امیدواریم این تعاملات و ارتباطات دو سویه با عث رفع چالشها و مشکلات زیست محیطی در سطح شهرستان شود و به حفاظت بهتر و موثر تر از محیط زیست منجرشود.

او با اشاره به این موضوع که محیط زیست مرز جغرافیایی ندارد از تشکل های زیست محیطی ازنا خواست با توجه به پتانسیل علمی و اجرایی آنها، درسطح استانی و ملی نقش آفرینی کنند.

 مدیرکل محیط زیست لرستان  بحث الگو سازی در مباحث زیست محیطی را لازم و ضروری دانست و عنوان داشت: استفاده از الگوهای مناسب و برتر در بخشهای مختلف محیط زیست می تواند در ترغیب و تشویق بیشتر مردم در حفاظت از محیط زیست موثر باشد.

او در پاسخ به سوالی در خصوص نحوه دفن زباله های عفونی و بیمارستانی  نیز گفت: با نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست و تلاش دستگاههای اجرایی مرتبط، 90 درصد زباله های عفونی و بیمارستانی استان به صورت اصولی دفن می شوند.

 فتحی بیرانوند نقش آموزش و فرهنگ سازی را در حفظ محیط زیست غیر قابل انکار دانست و از تشکلهای زیست محیطی خواست بیشتر تلاش و تمرکز خود را به این حوزه مهم اختصاص دهند.

او با اشاره به نقش کوهنوردان در حفاظت از محیط زیست و اکوسیستم کوهستان گفت: استفاده از ظرفیت کوهنوردان و هیات های کوهنوردی با توجه به توان و تخصص آنها از برنامه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان با هدف مشارکت همگانی در حفظ محیط زیست می باشد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان خاطر نشان کرد: در چند سال اخیر اقدامات خوبی مانند ساخت پاسگاه محیط بانی، اجرای طرح مدیریت جامع منطقه، آموزش جوامع محلی، زون بندی منطقه، تثبیت واریزه ها و نصب تابلوهای هشدار دهنده جهت حراست از منطقه حفاظت شده اشترانکوه صورت گرفته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز