استاندار اردبیل:

یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر از جمعیت استان غربالگری شد

۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۱۴:۰۶:۲۴
کد خبر: ۱۱۱۱۸۱۷
یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر از جمعیت استان غربالگری شد
استاندار اردبیل از غربالگری یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر از جمعیت استان در قالب طرح شهید سلیمانی خبر داد.

به گزارش برنا، اکبر بهنام جو در نشست با مدیران بهداشت و فرمانداران شهرستان های استان افزود: 

بسیجیان با شناسایی بیماران و افراد مشکوک به کرونا، فرم های اطلاعات این افراد را در اختیار کادر پزشکی قرار می دهند.

وی بیان کرد: کادر درمان نیز با بررسی دقیق و علمی افراد واجد شرایط برای قرنطینه در خانه و نقاهتگاه ها را شناسایی و اقدام به قرنطینه آن ها می کنند.

استاندار اردبیل رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم، اجرای طرح شهید سلیمانی و انجام است های سریع شناسایی بیماران به صورت ثابت و سیار در شهرستان ها را از جمله علل کاهش بستری و فوتی در استان دانست.

بهنام جو اظهار کرد: استان اردبیل در خصوص انجام است های سریع جزو استان های پیشرو بوده و روزانه ۳۵۰ تست در استان انجام می شود.

وی بیان کرد: با توجه به اقدامات کنترلی و رعایت مردم در حال حاضر تعداد بستری ها از ۵۳۰ به ۲۷۰ رسیده و تلاش می شود این میزان همچنان روند کاهش داشته باشد.

استاندار اردبیل گفت: مراکز بهداشتی با توجه به اختصاص سهمیه استان در خصوص تست های سریع به شیوه سیار و ثابت در محل مراکز بهداشت، تعداد این تست ها را به بالای ۷۰۰ مورد در روز می رسانند.

وی تصریح کرد: توجه به رعایت فاصله گذاری اجتماعی ،همراه با نظارت های محله ای بسیجیان از میزان بستری و فوتی های کرونا کاسته، به طوری که تعداد فوتی ها در استان از ۲۲ مورد در روز به حدود چهار مورد رسیده است.

بهنام جو استمرار رعایت پروتکل های بهداشتی ، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را از سوی مردم ضروری خواند و مورد تاکید قرار داد.

وی افزود: با توجه به پایین آمدن آمار بستری و فوتی در بیمارستان های استان، برخی افراد در سطح شهر از ماسک استفاده نمی کنند که این موضوع امری خطرناک است و بر اساس یافته های علمی افرادی که کمتر از ماسک استفاده می کنند، بیشتر مبتلا می شوند.

وی از کسبه و بازاریان خواست که رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را به مردم پیشنها داده و مانع از ورود افراد بدون ماسک به مغازه و فروشگاه ها شوند.

بهنام جو گفت: بی توجهی به رعایت نکات بهداشتی موجب ایجاد محدودیت و رکود کار و تلاش و اقتصاد بوده و ضرر آن متوجه همه افراد جامعه می شود.

وی با اشاره به ایام پیش رو خواستار پرهیز از حضور در اجتماعات و رعایت نکات به اشتی و فاصله گذاری شد.

استاندار اردبیل در این جلسه از فرمانداران خواست در اجرای تست های سریع دقت کرده و بر روند حضور بیماران در نقاهتگاهها و قرنطینه در منزل نظارت کنند.

در این جلسه تعدادی از فرمانداران و مدیران بهداشت استان گزارشی از اقدامات انجام در راستای تست سریع، قرنطینه و نظارت های محله محور ارائه دادند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز