رئیس‌کل دادگستری لرستان:

مختومه شدن تعداد ۲۱۲ هزار و ۸۹ فقره پرونده در نه ماهه سال جاری / آزادی ۳۰۲نفر زندانی در استان

۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۱۴:۰۷:۴۵
کد خبر: ۱۱۱۱۸۲۰
محمد رزم گفت: موجودی ابتدای سال جاری، 37 هزار و 891 فقره و 207 هزار و 832 فقره نیز پرونده وارده داشته ایم.
به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ رزم در نشست فصلی شورای عالی قوه قضائیه با شورای قضائی استان‌ها، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت یاد و خاطره سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی که حافظ ناموس، جان و مال ونوامیس و مرزدار امت اسلامی بود، اظهار کرد: بدون تردید سیاست‌های محوری، راهبردی و اولویت‌دار قوه قضائیه از جمله حفظ کرامت مردم ، مردم داری و تکریم ارباب رجوع، نیت خالصانه در کار، قضاوت عادلانه امنیت آفرین، حمایت از تولید داخلی و سرمایه گذاری مشروع ، برخورد جدی با مفاسد اقتصادی و اراذل و اوباش و مرتکبین جرایم خشن ، پیشگیری از وقوع جرم ، رفع اطاله دادرسی ، افزایش مختومه و کاهش پرونده های موجودی، چراغ راه دستگاه‌های ذی‌ربط است و اجرای تمامی دستورالعمل‌های و اسناد قضائی از جمله سند تحول قضائی برای همگان مطاع و لازم الاجرا می‌باشد.
 

اوافزود: در همین راستا در دادگستری کل استان لرستان 27 کمیته برای تحقق سیاست‌های قوه قضائیه تشکیل شده و جلسات این کمیته ها به طور مرتب برگزار و گزارش اقدامات مستمراً به قوه قضاییه منعکس می‌شود.

رئیس کل دادگستری  لرستان در تشریح عملکرد این مجموعه طی سال‌های اخیر، تصریح کرد: تعداد پرونده‌های معوقه استان تا دی‌ماه سال گذشته، 17 هزار و 736 فقره بوده که با اقدامات جهادی همکاران قضایی و اداری تا شهریور ماه امسال، 17 هزار و 858 پرونده مختومه شده است، این تعداد پرونده مختومه نشان از عملکرد 100 درصدی دستگاه قضایی استان لرستان در مختومه کردن پرونده‌های قدیمی دارد.

رزم گفت: طی سه ماهه پائیز امسال، تعداد 2هزار و 129 فقره از پرونده‌هایی که بر اساس دستورالعمل مربوطه از دیماه سال گذشته در زمره پرونده های قدیمی قرار گرفته اند نیز مختومه شده اند.

او کل موجودی پرونده‌ها در مراجع قضائی استان لرستان طی سال 98 را 50 هزار و 870 فقره عنوان  کرد ویادآورشد: ورودی پرونده‌ها در این سال 281 هزار و 560 فقره و تعداد پرونده های مختومه 294 هزار و 539 فقره بوده است و این دادگستری با عملکرد مثبت 12 هزار و 979 فقره و 105 درصد نرخ رسیدگی، موجودی اولیه را به 37 هزار و 891 فقره کاهش و تقلیل داده است.

رزم با اشاره به آمار پرونده‌های نه ماهه امسال  عنوان کرد: موجودی ابتدای سال جاری، 37 هزار و 891 فقره و 207 هزار و 832 فقره نیز پرونده وارده داشته ایم و در این مدت تعداد 212 هزار و 89 فقره مختومه شده‌ است و به عبارت دیگر این دادگستری با عملکرد مثبت 4257فقره ظرف این نه ماه و 103 درصد نرخ رسیدگی و با وجود شیوع بیماری کرونا و ابتلای تعداد 360 نفر از همکاران قضایی و اداری به این بیماری منحوس، موجودی استان به 33 هزار و 531 فقره کاهش یافته و این یک دستاورد مهم و قابل توجه بشمار می رود.

اوبیان  کرد: در اجرای بخشنامه ریاست محترم قوه قضاییه در بحث پایش و غربالگری زندانیان، تعداد 302نفر از زندانیان استان لرستان آزاد شده است.

رزم با بیان اینکه در ابتدای مدیریت بنده در سال گذشته ابلاغ الکترونیک دادگستری استان 62 درصد بوده است، گفت: با تدابیر اتخاذ شده اکنون ابلاغ الکترونیک استان 87 درصد می باشد و در بحث کمک‌های مومنانه به خانواده‌ زندانیان نیز در 5 مرحله حدود 2 میلیارد تومان به خانواده های مددجویان کمک شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز