جمع آوری بیش از ۵ میلیارد تومان زکات در شهرستان سقز

۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۱۱:۳۸:۲۶
کد خبر: ۱۱۱۲۲۸۸
جمع آوری بیش از ۵ میلیارد تومان زکات در شهرستان سقز
فرماندار ویژه شهرستان سقز اظهار داشت: زکات به عنوان مالیات اسلامی نقش مهمی در کمک به نیازمندان و پاک شدن ثروت ثروتمندان دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛  کامیل کریمیان در جلسه شورای زکات اظهار داشت: نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان یکی از عاملان زکات در شهرستان، در راستای جمع آوری زکات، نقش مهمی ایفا می کند.


کریمیان با بیان اینکه مسئله زکات در عدالت و توازن اجتماعی نقش اساسی ایفا می‌کند، اضافه کرد: زکات در اقتصاد اسلامی حائز اهمیت است و در شرایط فعلی کشور می‌تواند منشأ خیر و برکات بسیاری باشد.


وی از عاملان و مودیان زکات تقدیر و تشکر کرد و خواستار تلاش برای ترویج بیشتر فرهنگ پرداخت زکات شد.


فرماندار سقز در بخشی دیگر از سخنان خود، یاد و خاطره شهیدان سردار حاج قاسم سلیمانی و فخری زاده و دهه بصیرت را گرامی داشت.

جمع آوری 39 میلیارد تومان زکات در کردستان


مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان هم گفت:مردم استان در 9 ماهه سال 99 بیش از 39 میلیارد تومان زکات پرداخت کرده اند که بیش از 5 میلیارد تومان آن در سقز بوده است.


محمد رسول شیخی زاده در جلسه شورای زکات شهرستان سقز افزود: 90 درصد زکات جمع آوری شده در زمینه معیشت فقرا و 10 درصد در زمینه پروژه های عام المنفع هزینه شده است.


ماموستا سید حسین حسینی، امام جمعه سقز هم در سخنانی با بیان اینکه فقرا، عیال خداوند و ثروتمندان وکیل باریتعالی هستند به اهمیت پرداخت زکات در جامعه اسلامی اشاره و خواستار هزینه کرد مناسب زکات جمع آوری شده و ترویج فرهنگ معنوی پرداخت زکات شد.


مدیر کمیته امداد امام (ره) سقز هم گفت:از 67 میلیارد ریال تعهد زکات شهرستان تاکنون بیش از 5 میلیارد تومان زکات محقق شده است.


غفور عبداللهی، اضافه کرد:الان 280 نفر عامل افتخاری زکات با نهاد کمیته امداد برای جمع آوری زکات در شهرها و روستاهای شهرستان فعالیت می کنند. 


امام جمعه مسجد قوخ سقز هم با بیان اینکه، هر پیروزی و نصرتی که از طرف خداوند می آید به واسطه و بهانه فقراست به اهمیت پرداخت زکات در جامعه برای کمک به نیازمندان اشاره کرد.


ماموستا صابر خدامرادی با اشاره به آیه ای از سوره مومنون در قرآن مجید، عنوان کرد:عاملان زکات شامل زکات گیرنده، پرداخت کننده و شناسایی کننده است و کمیته امداد به عنوان واسط بین فقرا و ثروتمندان نقش مهمی در راستای جمع آوری زکات برعهده دارد.


ماموستا سید حسن قیصریان، امام جمعه مسجد صالح آباد سقز هم با اشاره به اهمیت پرداخت زکات، افزود: فلسفه پرداخت این فریضه در وهله اول کمک به ثروتمندان برای پاک شدن درون از بُخل و خساست و سپس کمک به نیازمندان است.
در ادامه این جلسه، با اهدای لوح سپاس و هدیه، تعدادی از عاملان، مروجان و مودیان زکات، تقدیر شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز