آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا ۱۳ دی ۹۹

۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۱۴:۳۹:۱۵
کد خبر: ۱۱۱۳۸۸۵
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا ۱۳ دی ۹۹
معاون علوم پزشکی شیراز گفت: از مجموع ۱۶۲ هزار و ۷۴ مورد ابتلا به کرونا در استان فارس،۸۲ هزار و ۶۶۶مورد مربوط به شیراز است.

به گزارش برنا؛ دکتر عبدالرسول همتی بعد از ظهر شنبه با حضور در استودیو سلامت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، بیش از ۵۵۴ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است که از این تعداد، ۱۶۲ هزار و ۷۴ مورد مثبت قطعی شناسایی شده است.

او گفت: هم اکنون ۵۸۷ بیمار مثبت قطعی و یا دارای علامت کرونا ویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۲۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه همچنین مجموع بهبودیافتگان این بیماری را که از ابتدای شیوع از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند، ۱۵۷ هزار و ۳۶۰ نفر اعلام کرد.

او با بیان اینکه متأسفانه سه هم استانی در روز گذشته به دلیل ابتلاء به کرونا ویروس جان خود را از دست دادند افزود: با این موارد جدید، تاکنون آمار موارد فوتی به دلیل ابتلاء به کرونا ویروس در فارس به سه هزار و ۲۸ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه با اعلام بیماران شناسایی شده از ابتدای شیوع کرونا تا کنون به تفکیک شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از مجموع ۱۶۲ هزار و ۷۴ مورد شناسایی شده، ۸۲ هزار و ۶۶۶ مورد مربوط به شیراز؛ کازرون ۴ هزار و ۳۱۴ مورد، مرودشت ۳ هزار و ۹۹۲ مورد، ممسنی ۲ هزار و ۷۳۳ مورد، فیروزآباد ۲ هزار و ۷۱۹ مورد، داراب ۲ هزار و ۶۰۹ مورد، آباده ۲ هزار و ۵۳۹ مورد، کوار ۲ هزار و ۴۴۳ مورد، سپیدان یک هزار و ۸۸۸ مورد، استهبان یک هزار و ۵۹۹ مورد، نی ریز یک هزار و ۵۱۸ مورد، کوهچنار یک هزار و ۵۱۲ مورد، زرین دشت یک هزار و ۴۸۹ مورد، اقلید و قیر و کارزین هرکدام یک هزار و ۳۸۷ مورد، خرم بید یک هزار و ۲۳۱ مورد، رستم یک هزار و ۹۴ مورد، لامرد یک هزار و ۸۵ مورد، زرقان یک هزار و ۵۴ مورد، خرامه یک هزار و ۳۱ مورد، پاسارگاد یک هزار و ۱۴ مورد، فراشبند یک هزار و ۲مورد، ارسنجان ۸۰۸ مورد، سروستان ۶۶۳ مورد، مهر ۶۵۵ مورد، بوانات ۵۶۷ مورد، بیضا ۵۴۰ مورد، بختگان ۵۲۱ مورد و سر چهان ۴۱۴ مورد بوده است.

دکتر همتی یادآور شد: دیگر موارد ابتلاء در فارس، مربوط به سایر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان بوده است. وی تصریح کرد: بیماری کووید ۱۹ در جامعه در حال چرخش است، بنابراین لازم است با دقت نظر نسبت به سلامتی خود، خانواده و همنوعان، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

 

نظر شما