توسعه زیر ساخت‌های گردشگری کردستان

۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ۱۲:۴۱:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۴۳۶۸
توسعه زیر ساخت‌های گردشگری کردستان
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با تاکید بر ضرورت جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در طرح‌های عمرانی تفریحی و گردشگری گفت: مجموعه دولت از طرح‌های با محوریت توریستی در راستای توسعه پایدار این استان حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ شهرام ملکی روز یکشنبه در جلسه بررسی احداث پیست اسکی منطقه نمونه گردشگری بدر و پریشان قروه اظهار داشت: توسعه زیر ساخت‌های گردشگری در این منطقه می تواند ظرفیت‌های توسعه همه جانبه از جمله رشد و شکوفایی اقتصادی را فراهم می‌کند.

وی افزود: احداث این پیست اسکی با کسب نظر دستگاه‌های اجرایی متولی به دلیل واقع شدن در منطقه نمونه گردشگردی بدر و پریشان می‌تواند موجب جذب گردشگر و علاقمندان به طبیعت شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با اشاره به لزوم رعایت مباحث زیست محیطی در زمینه احداث پیست اسکی منطقه نمونه گردشگری بدر و پریشان یادآور شد: احداث این پیست باید با رعایت تمامی جوانب و مقررات مربوطه نظیر مباحث محیط زیستی صورت گرفته و تلاش شود تا از جاذبه های طبیعی  و گونه های حیات وحش این منطقه محافظت شود.

ملکی همچنین خواستار مشارکت فعال مردم در حفظ محیط زیست استان شد و گفت: باید مردم را در حفاظت از محیط زیست و منابع خدادادی مشارکت داده تا به اهداف مورد نظردر حفاظت از این منابع دست پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان در این راستا از طریق مشاور ذیصلاح با رویکرد رعایت اصول زیست محیطی و اخذ نظر سازمان محیط زیست امکان سنجی اجرای پیست اسکی در این منطقه را بررسی و نتایج را به استانداری اعلام کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان از دستگاههای اجرایی متولی استان خواست تا همکاری لازم را برای ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز در اجرای طرح‌های گردشگری و تفریحی با مشارکت بخش خصوصی رابه عمل آورند.

منطقه حفاظت شده بدر و پریشان با ۴۳ هکتار مساحت، در مرز استان‌های کرمانشاه و کردستان و در فاصله ۱۲ کیلومتری جنوب شهر قروه قرار دارد،  این منطقه کوهستانی شامل کوه‌های صخره‌ای، دره‌های کم‌عمق، تپه ماهورها و ارتفاعات به هم پیوسته است و ارتفاع آن از ۲ هزار تا سه هزار ۲۹۸ متر تغییر می‌کند.

از چشمه‌های زیاد منطقه می‌توان به چشمه شاه‌پسند، چشمه‌های شمالی کوه بدر، چشمه کبود و چشمه پناهگاه اشاره کرد. با داشتن پوشش گیاهی مناسب، این محدوده زیستگاه گونه‌های مهمی مانند کل و بز است و  از دیگر گونه‌های جانوری حاضر می‌توان از روباه، گرگ، شغال، گراز، لاک‌پشت، مار، مارمولک، شاهین، عقاب و سارگپه نام برد. 

استان کردستان دارای یک هزار و ۵۱۹ اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان‌های طبیعی است که ۸۲۸ مورد از این تعداد شامل ۷۶۳ اثر تاریخی، هشت مورد میراث طبیعی، ۴۲ مورد میراث معنوی و هشت مورد میراث منقول است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز