رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود :

میزان مرگ‌ومیرهای کرونایی در موج سوم از میانگین روزانه پنج فوتی به روزانه صفر تا یک نفر رسیده است

۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ۱۳:۴۵:۲۸
کد خبر: ۱۱۱۴۴۵۷
میزان مرگ‌ومیرهای کرونایی در موج سوم از میانگین روزانه پنج فوتی به  روزانه صفر تا یک نفر رسیده است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کروناویروس در جمعیت تحت‌پوشش این دانشگاه از روند نزولی مبتلایان و مرگ‌و میرهای ناشی از کووید19 خبر داد و گفت: میزان مرگ‌ومیرهای در موج سوم این همه‌گیری از میانگین روزانه پنج فوتی به متوسط روزانه مرگ صفر تا یک نفر رسیده است.

به گزارش برنا؛ دکتر رضا چمن با تقدیر از تلاش‌های مدافعان سلامت و همراهی‌های مردم در جریان طرح محدودیت‌های کرونایی در چند هفته اخیر اظهار کرد: میانگین بستری‌ها در موج سوم این همه‌گیری در شاهرود و میامی به بستری روزانه 55 بیمار رسید این در حالی است که این رقم خوشبختانه امروز به کمتر از پنج نفر به طور متوسط در هر شبانه‌روز رسیده است.

وی به نقش مهم طرح محدودیت‌های هوشمند و طرح سردار سلیمانی در کاهش شیوع این بیماری عالمگیر پرداخت و تصریح کرد: خوشبختانه همکاری و همدلی بسیار خوبی در اجرای این طرح‌ها در جمعیت تحت پوشش دانشگاه شاهرود وجود داشت.

دکتر چمن از طرح شهید قاسم سلیمانی به عنوان یک طرح جهادی موثر نام برد و خاطرنشان کرد: بیش از یک‌هزار و 600 نفر در قالب 160 تیم عملیاتی در قالب طرح شهید سردار سلیمانی در دو شهرستان شاهرود و میامی مشارکت فعال داشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: کلیه پزشکان، پرستاران ، بهورزان و کادر درمان دانشگاه به‌عنوان یک بسیجی در قالب تیم‌های حمایتی، نظارتی و مراقبتی در طرح سردار سلیمانی مشارکت فعال داشتند.

وی با برشمردن بخشی از خدمات این تیم‌ها در دوران اوج موج سوم کروناویروس از انجام 739 نفر مراقبت از بیماران کرونایی در منزل خبر داد و افزود: انجام بیش از هشت هزار و 536 نفر، پیگیری و رصد تلفنی بیماران و اطرافیان آنان و مراقبت از 80 بیمار در نقاهتگاه‌های دانشگاه از دیگر خدمات این تیم‌ها در این دوره بوده است.

این متخصص همه‌گیری، به حمایت‌ها و پشتیبانی‌های تیم‌های ذیل طرح سردار سلیمانی از نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کروناویروس اشاره و اظهار کرد: توزیع بسته های معیشتی و حمایتی به حدود 7900 خانوار نیازمند با همکاری سپاه و بسیج و...از دیگر خدمات بیادماندنی جهادگران و ایثارگران این طرح است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به خطر شیوع این بیماری همه‌گیر از عموم مردم خواست همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی، پرهیز از گردهماهی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی و...را به طور جدی مدنظر داشته باشند.

 

نظر شما