دستور استاندار سمنان به دستگاه‌های اجرایی و خدماتی:

استفاده بهینه‌ انرژی در استان سمنان هرچه سریع‌تر اجرایی شود

۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ۱۳:۲۱:۳۹
کد خبر: ۱۱۱۴۴۶۸
استفاده بهینه‌ انرژی در استان سمنان هرچه سریع‌تر اجرایی شود
استاندار سمنان گفت: استفاده بهینه‌ انرژی در استان سمنان با همراهی دستگاه‌های اجرایی و خدماتی به طور ویژه و هرچه سریع‌تر اجرایی شود.
به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ علیرضا آشناگر، روز یکشنبه ۱۴ دی ماه در حاشیه نشست ویدئو کنفرانسی مدیریت مصرف سوخت زمستانی با حضور وزرای کشور، نفت و نیرو در سالن کوثر استانداری سمنان افزود: باوجود افزایش نرخ جمعیت و شیوع کرونا ویروس و سپری شدن بخش قابل توجهی از اوقات مردم در منازل، در روزهای سرد امسال مصرف گاز خانگی در استان سمنان به نسبت مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.
استاندار سمنان ادامه داد: سمنان براساس گزارش‌های ارائه شده جزو استان‌های پرمصرف در مصرف انرژی نیست و ۳۲.۵ درصد از مجموع کل گاز قابل مصرف استان در بخش نیروگاه ها است.
آشناگر تصریح کرد: تا حد امکان برای استفاده از سوخت مازوت و گازوئیل در برخی از شرکت های بزرگ استان سمنان اقدام شود و با تعدیل یافتن قیمت سوخت های جایگزین رغبت صنعتگران در بخش تولید سیمان برای جایگزین کردن این سوخت به‌جای گاز طبیعی برای تولید و فراوری افزایش می یابد.
استاندار سمنان اضافه کرد: قرار است در جلسه هیات دولت در ارتباط با کاهش قیمت سوخت مازوت تصمیم‌گیری شود که این اقدام ، رویه مثبت کاهش مصرف انرژی به شمار می رود.
آشناگر خاطر نشان کرد: عملکرد دستگاه های اجرایی استان سمنان در بحث مدیریت انرژی مدیریت و نظارت شود و با دستگاه‌هایی که بیش از حد مجاز گاز و برق مصرف می کنند، در چارچوب قانون برخورد شود.
وی افزود: شهرداری استان برای کاهش یا حذف چراغ های تزئینی در معابر شهری برای مدیریت مصرف انرژی اقدام کنند و در مناطقی از شهر که نیازی به چراغ های تزئینی نیست، این چراغ ها برچیده شود.
آشناگر گفت: معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان و معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان در ارتباط با نظارت مدیریت مصرف انرژی در شهرداری و دستگاه‌های اجرایی استان نظارت‌ ویژه‌ای داشته باشند.
استاندار سمنان تصریح کرد: تمامی دستگاه های اجرایی، خدماتی، شهرداری ها ، واحدهای صنعتی و تولیدی و نیروگاه های استان سمنان برای استفاده بهینه انرژی در فصل سرد سال اقدام کنند.

 

نظر شما