آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان کرمان تا ۱۵ دی ۹۹

۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۱۴:۲۲:۵۶
کد خبر: ۱۱۱۵۱۸۶
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان کرمان تا ۱۵ دی ۹۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از کاهش آمار ابتلا به کرونا در استان کرمان طی روزهای گذشته خبر داد.

به گزارش برنا؛ حمیدرضا رشیدی‌نژاد صبح دوشنبه در ستاد استانی مقابله با کرونای استان کرمان به تشریح اقدامات دانشگاه علوم پزشکی طی یک سال بیان داشت: استان کرمان تاکنون دو پیک کرونا را تجربه کرده که اوج پیک دوم آبان‌ماه سال‌جاری بود.

وی افزود: متوسط بستری هفتگی در موج اول کرونا ۸۶ مورد بود که این آمار در پیک دوم به بالای ۱۰۰ مورد رسید، همچنین در مرگ و میر قطعی ناشی از این ویروس در پیک اول روزانه ۲۵ مورد داشتیم که در پیک دوم بین ۴۱ تا ۴۶ مورد بود که در حال حاضر این آمار به شش مورد رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از ابتدای اسفند ۹۸ تاکنون ۳۴ هزار و ۵۲۴ مورد بستری در بیمارستان‌ها، ۲ هزار ۳۵۰ مورد فوتی و ۱۵ هزار و ۵۲۵ مورد قطعی ابتلاء به کرونا در استان داشته‌ایم.

رشیدی‌نژاد تصریح کرد: تاکنون ۴ هزار و ۲۸۰ نفر از پرسنل حوزه بهداشت درمان در استان کرمان به صورت قطعی به کرونا مبتلا شدند که در این مدت در مجموع ۶ شهید تقدیم کردیم که پرونده ۴ نفر از این شهدای قطعی اعلام شده است.

وی در خصوص تجهیز بیمارستان‌های استان از ابتدای شیوع کرونا گفت: طی یک سال گذشته قریب به ۵۰ درصد به تخت‌های آی سی یو در استان اضافه شده که در حال حاضر ۳۹۴ تخت آی سی یو مختص بیماران کرونایی است همچنین ۱۴۰ ونتیلاتور به تجهیزات بیمارستانی افزوده شده که در این راستا خیران و شرکت‌های بزرگ اقتصادی کمک‌های خوبی به بخش بهداشت و درمان داشته‌اند.

وی افزود: در اسفند ۹۸ تنها یک آزمایشگاه داشتیم که پنجمین آزمایشگاه در کشور بود اما از اوایل اردیبهشت همه دانشگاه‌ها مجهز به آزمایشگاه کووید ۱۹ شدند و در حال حاضر هشت آزمایشگاه در شهرستان کرمان فعال هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز