معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری:

۹۴ درصد روستاهای کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل می باشند

۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۱۵:۴۹:۵۰
کد خبر: ۱۱۱۵۲۸۳
۹۴ درصد روستاهای کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل می باشند
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: ۹۴ درصد روستاهای کشور با اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید به شبکه ملی اطلاعات متصل می باشند.
به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ محمد امید روز دوشنبه در نشست شورای روستایی و عشایری استان سمنان به ریاست علیرضا آشناگر ، استاندار سمنان افزود: قبل از دولت تدبیر و امید اجرای طرح های زیرساختی در روستاهای کشور ۳۰ درصد بود که این رقم اکنون به ۸۶ درصد رسیده است.
وی تصریح کرد: قبل از دولت تدبیر و امید اجرای طرح بوم گردی یا گردشگری روستایی در ۲۲۰ روستای کشور اجرا شد که این رقم اکنون به ۲۴۰۰ واحد بوم گردی رسیده است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری ادامه داد: ۵۰۰ میلیون دلار برای اجرای مجتمع‌های آبرسانی با دستور رهبر معظم انقلاب تخصیص پیدا کرد و اکنون ۷۶ درصد از روستاهای کشور به شبکه آبرسانی کشور و مابقی به مجتمع های آبرسانی وصل هستند. امید ادامه داد: توجه به دهیاری ها و اعتبار های این حوزه در دولت تدبیر و امید سرعت گرفته است و ۲۲ هزار میلیارد تومان برای رفع مشکلات زیرساختی، آبادانی و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی هزینه شد که ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن فقط در دولت تدبیر و امید بوده است.
وی تصریح کرد: لایحه دهیاری‌ها هفته های آینده در هیئت دولت بررسی می‌شود که بر اساس آن هر نقشی که شهرداران در شهر دارند در روستاها به دهیاران واگذار می شود و انتظار داریم در آینده در صحن علنی مجلس این طرح مطرح شود.
وی خاطر نشان کرد: خیلی دیر متوجه شدیم که باید در روستا هم زندگی داشته باشیم و روستا قطب تولید و فناوری باید باشد و در اکثر نقاط توسعه یافته تولید ناخالص داخلی در روستاها ۵۰ درصد است که این رقم در کشور ما بسیار کم است و باید برای تولید ناخالص داخلی در مناطق روستایی اقدامات بیشتری انجام شود.
وی اضافه کرد: سهم روستا در سبد اشتغال در سال ۹۵، ۵ درصد بود که این رقم برای سال ۹۹ به ۳۰ درصد افزایش یافته است و این آمار به معنی آن است که ۳۰ درصد از مجموعه کل اشتغال کشور در سال جاری در مناطق روستایی انجام شده است.
وی ادامه داد: روزهای آینده برای خرید تبلت برای دانش آموزان مناطق محروم اقداماتی اقدام می شود. معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: معتقدم اختیارات لازم به استانها برای اجرای طرح های زیرساختی و محرومیت زدایی باید اعطا شود و سطوح تصمیم گیری را باید از حالت تمرکز خارج کنیم ، چرا که یکی از آفت‌های اساسی در تصمیم گیری ها تمرکز است.
به گزارش روابط عمومی، تشریفات و امور بین الملل استانداری سمنان محمد امید ، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری به منظور دیدار با آیت الله شاهچراغی ، نماینده ولی فقیه در استان سمنان، آشناگر، استاندار سمنان و شرکت در جلسه شورای روستایی و عشایری استان و بازدیداز شرکت سپنتا و شرکت فرآوری زئولیت در شهرک صنعتی سمنان در قالب سفر ۲ روزه به استان سمنان سفر کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز