تجهیزات خریداری شده رشته دوومیدانی بزودی وارد کشور می‌شود

۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۱۸:۵۵:۴۰
کد خبر: ۱۱۱۵۳۶۸
رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: تجهیزات مربوط به رشته دوومیدانی که از چین خریداری شده است، طی یک ماه آینده وارد ایران می‌شود.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، هاشم صیامی رئیس فدراسیون دوومیدانی که در سفری دو روزه به استان آذربایجان‌غربی آمده بود به خبرنگاران در مورد این سفر گفت: در این سفر نشست‌هایی را با ورزشکاران استان و همچنین مجمع سالیانه را برگزار کردیم ضمن اینکه در دیدارهایی با استاندار ورزشدوست آذربایجان‌غربی و مدیرکل ورزش و جوانان استان و همچنین برخی نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی داشتیم که قرار شد به این ورزش توجه بیشتری شود.

وی اضافه کرد: همچنین در سفر به شهرهای بوکان و مهاباد ضمن بازدید از امکانات این شهرها، با فرمانداران، نمایندگان مجلس، ورزشکاران و هیات‌ها نیز دیدار و از مشکلات و مسائل آنها آگاه شدیم.

رئیس فدراسیون دوومیدانی خاطر نشان کرد: هم‌اکنون ارومیه و استان آذربایجان‌غربی قطب رشته‌های پرتابی بخصوص پرتاب چکش است و در این خصوص می‌توان از قهرمانان سال‌های دور چون صادق و کاوه موسوی و قهرمانان امروز چون سهند نوری در جوانان و علی مرادی در بزرگسالان یاد کنیم و درحال حاضر هم بیش از ۲۰ ورزشکار در حد عالی در پرتاب چکش این استان فعال هستند.

وی ادامه داد: با توجه به عضویت رییسه هیات دوومیدانی آذربایجان‌غربی در فدراسیون، تلاش‌های زیادی برای ارتقای بیش از پیش استان هستیم ضمن اینکه یک مربی خانم لهستانی نیز برای ارتقا و آموزش ورزشکاران و مربیان این استان بزودی با فدراسیون قرارداد امضا خواهدکرد.

صیامی گفت: سالن اختصاصی دوومیدانی ارومیه یکی از بهترین سالن‌های کشور است و برای نصب تارتان ورزشگاه تختی و همچنین بهسازی تارتان این سالن با شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی نیز رایزنی‌های انجام شده و قرار است بزودی این مهم، محقق شود.

صیامی درخصوص مسابقات پیش‌رو بخصوص المپیک گفت: هم‌اکنون سهمیه احسان حدادی و حسن تفتیان قطعی شده و پیرجهان نیز با توجه به رنک خود احتمالا مسافر المپیک خواهدبود با این حال برای کسب سهمیه‌های بیشتر اردوهای آمادگی در حال برگزاریست و فدراسیون نیز برنامه‌ریزی‌هایی برای کسب پنج یا شش سهمیه دارد.

رئیس فدراسیون دوومیدانی افزود: احسان حدادی هم با پایان دوران نقاهت خود بعد عمل جراحی، از روز شنبه در کیش تحت نظر مربی آمریکایی خود به تمرینات آمادگی مشغول است.

وی در مورد کمک هزینه فدراسیون به ورزشکاران در ایام کرونا هم گفت: هم‌اکنون فدراسیون از طریق هیات‌های استانی به ۸۰ مربی و ورزشکار در رده بزرگسالان و جوانان کمک‌هزینه واریز تا بتوانند تمرینات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با دغدغه کمتر انجام دهند.

صیامی اظهارکرد: تجهیزات رشته دوومیدانی از جمله چکش، نیزه، وزنه و دیسک و ... از چین خریداری شده و ظرف یک ماه آینده به کشور وارد خواهدشد و بعد از ورود در بین ۳۱ استان توزیع خواهدشد که سهم آذربایجان‌غربی با محوریت چکش خواهدبود.

وی خاطرنشان کرد: در دوره قبل طرح استعدادیابی برنامه‌ریزی شده بود که با تفاهم‌نامه انجام شده با آموزش و پرورش انجام شود ولی بدلیل شرایط کرونا فعلا این مورد اجرایی نشده است

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز