تکنولوژی ارتباطی روستاهای آذربایجان‌غربی در حال ارتقاء است

۱۳۹۹/۱۰/۱۶ - ۰۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۵۴۱۳
تکنولوژی ارتباطی روستاهای آذربایجان‌غربی در حال ارتقاء است
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی در جلسه کنترل پروژه ارتقاء تکنولوژی ارتباطی روستاهای آذربایجان غربی اعلام کرد:با اعتبار دولتی و به پیمانکاری اپراتورهای ارتباطی تکنولوژی اینترنت سیار روستاهای بالای۲۰ خانوار استان در حال ارتقاء است.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، قاسم جلیلی‌نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات  استان اظهار کرد: وضعیت ارتباطی تمام روستاهای بالای۲۰ خانوار استان مورد پایش مستمر قرار دارد و  برنامه ارتقاء و ایجاد بستر اینترنت پرسرعت در تمام روستاهای بالای۲۰ خانوار استان در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه توسعه اینترنت روستایی را در دو حوزه اینترنت ثابت و سیار پیگیر هستیم، افزود: تا به امروز ابلاغ ارتقاء تکنولوژی ارتباطی بیش از ۷۰۰ روستا به اپراتورهای ارتباطی انجام شده و برای تسریع در انجام عملیات گروهی از متخصصین امر از شرکت های طرف قرارداد به استان اعزام شده و پروژه در حال انجام است.

جلیلی نژاد با اشاره به شرایط به وجود آمده بعلت شیوع ویروس کرونا تاکید کرد: تلاش می کنیم در اسرع وقت بستر استفاده از اینترنت پرسرعت را برای روستائیان استان به وجود بیاوریم تا تمام روستائیان از بحث آموزش و سایر موضوعات مرتبط بهرمند شوند.

وی افزود: هزینه ارتقاء این سایت ها از محل اعتبارات دولتی ودر قالب طرح خدمات عمومی اجباری (USO) تامین می شود و در صورت تامین تجهیزات تا اردیبهشت سال آینده تمام روستا های بالای۲۰ خانوار استان به اینترنت پرسرعت و ثابت روستایی مجهز می شوند.

مدیر کل ارتباطات از عملیات ارتقاء سایت های روستایی مهاباد بازدید کرد و از نزدیک در جریان  روند پیشرفت کار قرار گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز