رییس پلیس راهور البرز:

امسال ۹۵ هزار خودرو متخلف در البرز جریمه شدند/برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی

۱۳۹۹/۱۰/۱۶ - ۰۹:۳۹:۵۴
کد خبر: ۱۱۱۵۵۵۳
امسال ۹۵ هزار خودرو متخلف در البرز جریمه شدند/برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز از تشدید برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، سرهنگ غلامعلی شرق  با اعلام این خبر اظهار کرد: با شروع آلودگی هوا در 6 ماهه دوم سال که معمولاً با وارونگی هوا همراه است، پلیس راهور استان البرز براساس وظیفه ذاتی خود به منظور کاهش آلودگی هوا با خودروهای فاقد معاینه فنی و دودزا برخورد قانونی می کند.

وی افزود: داشتن گواهی معتبر معاینه فنی برای وسایل نقلیه عمومی سبک و سنگین و همچنین خودورهای شخصی به دلیل اهمیت ضریب ایمنی خودرو و کاهش آلودگی هوا ضروری است و برابر بند 94 ماده یک آئین نامه راهنمایی و رانندگی مصوب 1384، هر نوع نقصان یا تغییر در وضعیت ظاهری و فنی وسیله نقلیه که موجب کاهش ضریب ایمنی در رانندگی و یا افزایش بیش از حد مجاز گازهای آلاینده هوا و یا آلودگی بیش از حد مجاز صدا گردد نقص فنی محسوب می شود .

رئیس پلیس راهور استان البرز بیان کرد: رانندگی با وسیله نقلیه فاقد گواهینامه معاینه فنی معتبر ممنوع است و دارندگان وسائل نقلیه موتوری مکلفند وسائل نقلیه خود را جهت انجام دوره ای معاینه فنی در مراکز تعیین شده حاضر و پس از احراز شرایط، گواهینامه معاینه فنی دریافت کنند .

سرهنگ شرق ادامه داد: با راه اندازی دوربین های پلاک خوان از 12 مهر ماه سال جاری، این پلیس به صورت مکانیزه طرح نظارت، کنترل و برخورد ویژه با خودروهای فاقد معاینه فنی را در دستور کار خود قرار داده است.

این مقام انتظامی عنوان داشت: تمامی خودروها بدون استثنا چه دولتی و چه شخصی اگر دودزا و دارای نقص فنی باشند در مرحله اول فک پلاک، اعمال قانون و اعزام به تعمیرگاه صورت می گیرد و در مرحله بعد خودرو توقیف و از تردد آن ها در سطح معابر شهری جلوگیری به عمل می آید.

وی یاد آور شد : از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 95 هزار409 وسیله نقلیه فاقد معاینه فنی در معابراستان اعمال قانون شدند که از این تعداد 84 هزار و 988 دستگاه از طریق دوربین ها و 10 هزار 421 دستگاه نیز بصورت دستی اعمال قانون شدند، لذا خودروهای شخصی که 4 سال از سال ساخت و تولید آن ها گذشته و خودرو های عمومی و دولتی هر یکسال یک بار باید معاینه فنی اخذ کنند.

سرهنگ شرق در پایان بر لزوم فرهنگ سازی دریافت معاینه فنی برای خودروها تاکید کرد و اظهار داشت: اجرای این گونه طرح ها به نفع خود مردم است چرا که استفاده از هوای پاک و بدون آلودگی حق همه مردم است و نباید اجازه دهیم عده ای با خودروهای آلوده کننده خود، این حق را از عموم مردم بگیرند.

 

نظر شما
پرونده ویژه