رئیس سازمان پدافند غیرعامل:

با شهادت سردار سلیمانی نسخه به روز شده از قهرمان ملی در کشور تعریف شده است

۱۳۹۹/۱۰/۱۶ - ۱۳:۳۱:۴۴
کد خبر: ۱۱۱۵۸۰۹
با شهادت سردار سلیمانی نسخه به روز شده از قهرمان ملی در کشور تعریف شده است
سردار غلامرضا جلالی روز سه شنبه در مراسم مجازی گرامیداشت شهدای محور مقاومت با عنوان مکتب سلیمانی و ارتقای قدرت نرم جمهوری اسلامی با مشارکت اساتید و نخبگان کانون های بسیج اساتید استان سمنان و دانشگاه صنعتی شاهرود، تاکید کرد: قهرمان ملی مورد تایید همه مردم نمادی از یک فرمانده اسلامی و مردمی و فرمانده بین المللی است و با شهادت سردار سلیمانی نسخه به روز شده از قهرمان ملی در کشور تعریف شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ سردار غلامرضا جلالی گفت: در این شرایط رهبر معظم انقلاب مکتب شهید سلیمانی را تعریف کردند که از اینجا وارد قدرت نرم می شویم و این قدرت تعاریف متفاوتی از منظرهای داخلی و خارجی دارد و باید مولفه هایی چون تولید گفتمان محوری و انقلابی برای آن تعریف کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار داشت: این گفتمان باید باور پذیر باشد و جامعه آن را بپذیرد که مهم ترین شرط این مساله اخلاص و سیره حاج قاسم بود که در برخورد با او آن را مشاهده می کردیم.

جلالی گفت: شهادت سردار سلیمانی، به تعبیری تولد دیگری برای او بود و بعد از شهادتش، مقام معظم رهبری از سیره، مرام و تفکر او به عنوان مکتب قاسم سلیمانی یاد کردند.

وی ادامه داد: همانطور که مکتب عاشورا بعد از شهادت امام حسین (ع) شکل گرفت، امروز سردار سلیمانی جانی دوباره به آن مکتب بخشید و نسخه به روز شده اش را ارائه کرد.

وی افزود: پیش از قاسم سلیمانی، اسطوره‌های ملی ما افسانه‌ای بودند و رستم شاهنامه به عنوان یک اسطوره شناخته می‌شد ولی امروز سلیمانی شکل حقیقی به این اسطوره افسانه‌ای بخشید و به عبارتی سلیمانی، رستم جدیدی در زمانه ما و قهرمان ملی و مذهبی کشور شناخته می‌شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به این که یکی از مفاهیم مهم در مکتب قاسم سلیمانی، تولید قدرت نرم یا گفتمان انقلابی است اظهار داشت: گفتمان انقلابی، گفتمانی باور پذیر برای عموم جامعه است و مهم‌ترین شرط آن اخلاص سردار سلیمانی بود به طوری که ۹۹.۵ درصد از افراد حاضر در جبهه مقاومت داوطلبانه در آن حضور پیدا کرده بودند.

جلالی ادامه داد: از نمادهای تاثیر گفتمان انقلابی حاج قاسم سلیمانی، حضور میلیونی مردم کشور و منطقه در مراسم تشییع پیکر او و شکل گیری یکی از بزرگترین تشییع پیکرهای تاریخ بشریت بود و همچنین بزرگداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی در سطح بین المللی نیز از دیگر نمادهای این گفتمان است.

وی افزود: مقام معظم رهبری از سیره و منش حاج قاسم سلیمانی به عنوان مکتب او یاد کردند زیرا می‌خواستند الگویی از مبارزه با استکبار را برای جوانان به این طریق تعریف کنند و این کار ایشان، تبدیل تهدید دشمن به فرصت بود که از تهدید شهادت سردار دلها به منظور شکل‌گرفتن یک مکتب استفاده کردند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: اتکا به قدرت مردم در دفاع و حمایت از مظلوم، شجاعت انقلابی و نترسیدن از دشمن از ابعاد نظامی مکتب سلیمانی است به طوری که او برخلاف عموم فرمانده‌ها، در خط مقدم جبهه مقاومت حرکت می‌کرد و بعد سربازان را فرا می‌خواند.

جلالی خاطرنشان کرد: افراد کمی هستند که قادر باشند هم در راهبرد جنگ و هماهنگی کشورهای مختلف، هم در فرماندهی سربازان و هم در حضور تاکتیکی و عملیاتی در خط مقدم جنگ موفق باشند و سرار سلیمانی یکی از آنان بود.

 

وی بیان کرد: در محور مقاومت به منظور حفاظت از امنیت ملی، لازم بود انسجام ملی حفظ شود و سرار سلیمانی در این زمینه هم موفق بود به طوری که همه افراد فارغ از جناح سیاسی به او ارادت دارند و مکتب او را به حق می‌شناسند زیرا تعریف او از اقتدار ملی با منافع ملی منطبق بود و یکی از رازهای مهم موفقیت او، عشق خالصانه به مردم بود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ابراز داشت: از بعد فرهنگی، در مکتب سردار سلیمانی، ارزش‌های دفاع مقدس دوباره زنده شد و امروز، سردار سلیمانی یک قهرمان ملی شناخته می‌شود.

جلالی گفت: تشکیل بسیج های مردمی در سوریه و عراق ابتکار سردار سلیمانی بود که با فتوای مرجعیت سازمانی مانند بسیج مستضعفان ایران، ضمن تطابق با شرایط عراق و سوریه در این ۲ کشور تشکیل شد.

وی ادامه داد: زمانی که بغداد و دمشق در خطر سقوط بود و طرفداران نزدیک دولت سوریه آن را در آستانه سقوط می‌دیدند و از طرفی کشورهای ائتلاف بدنبال پیروزی و تقسیم عراق و سوریه بر مبنای قومیتی بودند، در چنین شرایطی سلیمانی به سردار سلیمانی به عنوان محور مقاومت به میدان آمد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان کرد: سردار سلیمانی با حضور عملیاتی در منطقه ۲ ارتش کلاسیک سوریه و عراق را که آمادگی پدافند داخلی شورشگر را نداشت سازماندهی کرد.

جلالی اظهار کرد: از دیگر اقدامات مهم او، مجاب سازی دولت روسیه به ورود نیروهای هوایی و پدافند آن به استراتژی جنگی ایران بود که پوتین در نهایت مجاب شد و برای اولین بار در تاریخ نظامی کشور ارتش ما ارتش ابرقدرت دیگری را تحت هدایت خود درآورد.

وی گفت: این اتفاقات معادلات منطقه را به نفع جبهه مقاومت تغییر داد و  این صحنه، جنگ نیابتی مدرنی بین جریان انقلاب و جریان استکباری بود که آمریکا هم از نظر تاکتیکی و هم از نظر راهبردی شکست خورد که بزرگترین شکست این کشور در منطقه خاورمیانه بود.

جلالی خاطرنشان کرد: شهادت قاسم سلیمانی نقطه انتهایی عرصه نظامی این جریان بود و نحوه شهادت او، آرزوی هر فرمانده است که به دست دشمن اصلی و با مسئولیت عالی‌ترین مقام دشمن شهید شود.

 

نظر شما