برگزاری نشست مشترک مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌غربی با رییس جهاددانشگاهی واحد

۱۳۹۹/۱۰/۱۶ - ۱۵:۰۵:۰۷
کد خبر: ۱۱۱۵۹۲۸
برگزاری نشست مشترک مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌غربی با رییس جهاددانشگاهی واحد
نشست توسعه همکاری‌های فی ما بین دفتر امور شهری و شوراهای استانداری با رییس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، مهندس سید محمد عابدی مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری در این دیدار ضمن تقدیر از فعالیت‌های جهاددانشگاهی استان خاطر نشان ساخت: هویت فعالیت‌های این نهاد در چند سال اخیر در استان به سمت توسعه و تعمیق بسترهای پژوهشی رفته و این مهم نشان از دغدغه دانش مبنای این نهاد با رویکرد توسعه استان دارد.

وی با اشاره به ضرورت حمایت از این نهاد ارزشمند و انقلابی پژوهشی و آموزشی و فرهنگی خاطر نشان ساخت: برنامه ریزی و اجرایی کردن موفق طرح ها در گرو نگاه پژوهشی و بسترسازی از طریق این مهم دارد که جهاددانشگاهی می‌تواند در این حوزه نقش آفرینی موفقی داشته باشد و لذا آمادگی بررسی و تقویت پیشنهادات مطالعاتی متناسب با حوزه کاری این دفتر را دارد.

وی با اشاره به اهمیت طرح ملی مشاغل خانگی و تقدیر از این طرح ملی علمی عملی اشتغال آفرین خاطر نشان ساخت: شهرداری ها می توانند با ترسیم یک مدل کاربردی مفاهم شده خروجی نقش آفرینی براین کار ارزشمند ملی داشته باشند که در بحث کمک به اشتغال خانوارها و زنان سرپرست خانوار گام های ارزشمندی می تواند در این ایام کرونایی داشته باشد .

وی با اشاره به نقش آموزش‌های مهارتی و تخصصی حوزه‌های مختلف شهرداری‌ها و شوراها و نقش این نهاد خاطر نشان ساخت: امکانات و توانمندی‌ها و سوابق همکاری‌ها جهت بررسی توسعه همکاری‌ها و ورود به حوزه‌های تخصصی‌تر حتماً در اولویت کاری این دفتر قرار خواهد گرفت.

در ابتدای این دیدار رستم زاده رییس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی با تشریح توانمندی‌ها و امکانات آموزشی پژوهشی، فرهنگی و سوابق همکاری ها خاطر نشان ساخت: جهاددانشگاهی گام‌های خود را براساس برنامه‌های نسخه ساز عملی و دانش مبنا برای تحقق ارکان توسعه استان بر می‌دارد .

وی خاطر نشان ساخت: حوزه های مشترک کاری در بحث پژوهش، آموزش و فرهنگی و کارآفرینی کاملاً مهیا بوده و می‌توان با ارایه یک زنجیره خلاق ضمن تحقق اثر بخش اهداف شهرداری‌ها و شوراها از تمامی ابعاد خروجی ملموس برای خدمت به مردم منطقه ایفاء کرد.

مدیر طرح ملی مشاغل خانگی آذربایجان غربی  با تشریح طرح ملی مشاغل خانگی در استان و سوابق و تجارب و مقایسه ابعاد و ارکان و فازهای مختلف طرح خاطر نشان ساخت: در این طرح با همکاری اداره کل کار و امور اجتماعی استان و دفتر مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی کشور بدنبال ارزش آفرینی و چرخ دنده کردن زنجیره های موجود و حتی ناپیدای فعال زیست بوم مشاغل خانگی استان با لحاظ مزیت ها و تجارب دوره پایلوت هستیم تا بتوانیم از حداقل‌ها ارزش آفرینی پایدار و متمایز برای کارآفرینی و اشتغال زایی از منظر مشاغل خانگی داشته باشیم.

رستم زاده گفت: جهاددانشگاهی می تواند با همکاری شهرداری ها در کل استان و اداره کل کار و تعاون و امور اجتماعی یک مدل همکاری در بحث مشاغل خانگی با نیاز سنجی و طراحی تدوین شغل های پنهان و موجود و کیفی تر کردن آن در راستای اهداف سازمانی و یا خدمات به شهروندان ارایه نماید.

وی بحث آموزش این نهاد را مبتنی بر پزوهش ذکر کرده و خاطرنشان ساخت: با توجه به پتاسیل کشاورزی استان و زیرساخت های پزوهشی واحد دوره های تخصصی تدوین شده این نهاد منبعث از نتایج گروههای پروهشی است که در دوره های معاونت آموزشی و دوره های پودمان علمی کاربردی واحد و کارگاههای تخصصی گروه ها پژوهشی شکل می گیرد .

وی در خاتمه با اشاره به اینکه برنامه های این نهاد در بخش های مختلف صرفا در جهت کیفی کردن زنجیره ارزش توسعه استان خلق می شود  آمادگی این واحد را مبنی بر طراحی و تدوین خدمات و طرح های متناسب پزوهشی در راستای اهداف فعالیتی آن دفتر اعلام کرد.

در خاتمه مقرر گردید طرح های پژوهشی و توانمندی های نرم افزاری و سخت افزاری و انسانی آموزشی مورد بازدید قرار گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز