توزیع ۵۵ هزار تن نهاده دامی در آذربایجان‌غربی

۱۳۹۹/۱۰/۱۷ - ۰۶:۲۹:۰۱
کد خبر: ۱۱۱۶۰۸۴
توزیع ۵۵ هزار تن نهاده دامی در آذربایجان‌غربی
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از توزیع ۵۵ هزار تن نهاده دام و طیور طی ۲۵ روز گذشته در استان خبر داد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، مرتضی رضایی در جلسه کارگروه آب وکشاورزی که امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی در ارومیه برگزار شد، با بیان این که در حال حاضر توزیع نهاده های مورد نیاز دام و طیور در استان تداوم دارد، اظهار کرد: از این میزان ۱۳۷۱ تن جو، ۹۴۰ تن کنجاله، ۱۲۰۰ تن ذرت بوده و توزیع نهاده ها در صورت نیاز در استان ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به این که هیچ محدودیتی برای خرید مرغ مازاد آذربایجان غربی ندارد، افزود: با توجه به تامین نهاده ها در دو ماه اخیر، با افزایش جوجه ریزی در واحدهای مختلف کشور مختلف روبرو هستیم بنابراین وضعیت جوجه ریزی نشان می‌دهد که در ماه‌های آتی  با مشکل افزایش قیمت گوشت مرغ روبرو نخواهیم شد.

رضایی در ادامه از آغاز خرید مرغ مازاد واحدهای تولیدی توسط شرکت پشتیبانی امور دام از امروز در سطح استان خبر داد.

حمایت بانک کشاورزی از مدرن‌سازی فعالیت‌های کشاورزی

مدیرعامل بانک کشاورزی نیز در این نشست گفت: بانک کشاورزی تلاش می کند ظرفیت‌های جدیدی در بخش کشاورزی از جمله ایجاد گلخانه‌های مدرن و صنایع تبدیلی جدید در کشور ایجاد کند و ما امروز شاهد ایجاد فعالیت های تولیدی نوین در کشاورزی، دامداری و شیلات در شهرهای مختلف کشور هستیم.

روح الله خدارحمی از حمایت بانک کشاورزی از مدرن‌سازی فعالیت‌های کشاورزی و مکانیزاسیون این بخش خبر داد و گفت: در این زمینه محدودیت مالی وجود ندارد و بانک کشاوزی آماده پرداخت تسهیلات لازم بانکی برای متقاضیان است.

وی با اشاره به  اهمیت تشکیل سه زنجیره مهم بخش کشاورزی کشور در آذربایجان غربی از جمله زنجیره سیب، زنجیره شکر و قند اظهار داشت: از طرح‌های سرمایه‌گذاری بزرگ مقیاس با بهره‌وری بالا در حوزه کشاورزی حمایت می‌کنیم.

نظر شما