سرپرست اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان گرمسار :

۲۵۰ پرونده تخلف اصناف در گرمسار تشکیل شد

۱۳۹۹/۱۰/۱۷ - ۱۱:۱۴:۱۵
کد خبر: ۱۱۱۶۳۳۷
۲۵۰ پرونده تخلف اصناف در گرمسار تشکیل شد
سرپرست اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان گرمسار گفت: ۲۵۰ پرونده تخلف طی بازرسی از واحدهای صنفی این شهرستان تشکیل و وارد مراحل صدور رای شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ زهرا پازوکی روز چهارشنبه به رسانه ها افزود: بیش از یکهزارو ۸۲۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان گرمسار در سه ماهه گذشته انجام شد.

وی گفت: هدف از انجام این بازرسی از اصناف گرمسار حمایت از حقوق مصرف کنندگان و همچنین نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی تولیدی و خدماتی بود.

وی افزود: در این مدت طی بازرسی ها ۲۵۰ فقره پرونده تخلف صنفی به ارزش ریالی بالغ بر یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال با عناوین تخلف ، گرانفروشی ، کم فروشی ، عدم درج قیمت ، قاچاق کالا ، و عدم صدور فاکتور، تشکیل که جهت بررسی و صدور رای به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

سرپرست اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان گرمسار تصریح کرد: طی این مدت ، ۱۴۸ مورد گزارش و شکایت مردمی به سامانه ستاد خبری این شهرستان اعلام شد که بیشترین آمار به ترتیب مربوط به گرانفروشی، تقلب در کسب و احتکار بود.

پازوکی اضافه کرد: از مجموع شکایات دریافتی ۱۸۲ مورد شکایات مردمی توسط بازرسان این اداره بررسی شد که در روند بررسی شکایات برخی موارد منجر به مصالحه و جلب رضایت شد.

وی خاطر نشان کرد: تمامی واحدهای صنفی و فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای در شهرستان موظف به نصب قیمت کالا و نرخنامه در معرض دید عموم هستند و شهروندان می توانند هرگونه تخلف از نوع گرانفروشی، عدم نصب قیمت ، عدم صدور فاکتور و امتناع از عرضه کالا و غیره را به شماره ۱۲۴ به سامانه ستاد خبری اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان گرمسار گزارش کنند.

حدود ۳۰ هزار و ۲۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در هشت شهرستان استان سمنان وجود دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز