آغاز طرح محله محور شهید سلیمانی در تفت

۱۳۹۹/۱۰/۱۷ - ۱۳:۱۵:۳۱
کد خبر: ۱۱۱۶۴۴۶
آغاز طرح محله محور شهید سلیمانی در تفت
فرماندار تفت گفت: مرحله عملیاتی طرح محله محور شهید سلیمانی همزمان با سالروز شهادت امیرحسین قربانی، شهید سانحه هواپیمای اوکراینی در محله سکونت این شهید در شهر تفت آغاز شد.

به گزارش برنا؛ علیرضا نوکار روز چهارشنبه گفت: طرح کشوری محله محور شهید سلیمانی که در راستای مقابله موثر با شیوع ویروس کرونا اجرا می شود در شهرستان تفت هم پس از هماهنگی های لازم از امروز/چهارشنبه/ به صورت عملیاتی آغاز شد.

وی ادامه داد: از آنجا که شهید امیرحسین قربانی که سال گذشته در سانحه هواپیمای اوکراینی به شهادت رسید ساکن شهر تفت بود؛ همزمان با سالروز شهادتش این طرح در محله سکونت این شهید آغاز به کار کرد.

فرماندار تفت همکاری مردم در این زمینه را مهم خواند و اظهار داشت: این طرح خدمات مختلف بهداشتی و حمایتی به مردم ارائه می کند که هدف نهایی آن تأمین سلامت مردم و جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا  و عدم مواجهه با موج های بعدی آن است.

وی این اطمینان را به مردم داد که اطلاعات آنها به امانت خواهد ماند و تصریح کرد: افرادی که با کارت و  حکم به درب منازل شهروندان مراجعه می نمایند با دقت زیادی انتخاب شده اند تا از اطلاعات آنها نهایت حفاظت و مراقبت صورت گیرد.

نوکار از همه نیروهای داوطلب بسیجی، بهداشت و درمان و هلال احمر که در اجرای این طرح مشارکت می کنند تشکر کرد و گفت: ۵۲ پایگاه بسیج، ۲۸ تیم حمایتی، ۶۹ تیم مراقبتی و ۲۰ تیم نظارتی در این طرح مشارکت دارند.

طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا به صورت محله محور به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری بسیج، هلال احمر، سازمان های مردم نهاد و خیرین از ابتدای آذرماه در کشور اجرایی و گفته شده است تا سه ماه تداوم دارد.

تشدید نظارت بر اجرای پروتکل ها، افزایش تست های تشخیصی و بیماریابی فعال، قرنطینه هوشمند مبتلایان، گسترش آموزش و اطلاع رسانی، حفاظت از گروه‌های آسیب پذیر، اجرای هوشمند محدودیت ها و افزایش خدمات سرپایی به منظور کاهش موارد بستری از اهداف این برنامه است.

 

نظر شما