مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد خبر داد:

ساخت ۴۰ هزار مترمربع فضای ورزشی به یاد شهدای یزد

۱۳۹۹/۱۰/۱۸ - ۱۲:۱۳:۰۲
کد خبر: ۱۱۱۶۹۲۳
ساخت ۴۰ هزار مترمربع فضای ورزشی به یاد شهدای یزد
مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد گفت: بیش از ۴۰ هزار مترمربع فضای ورزشی تا پایان سال به عنوان بخشی از برنامه‌های کمیته ورزش و جوانان کنگره شهدا ساخته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "مسعود شریعتی" مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد و رئیس کمیته ورزش و جوانان دومین کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان یزد در نشست خبری این کمیته ورزش که در محل حسینیه آقا برگزار شد، با ا علام شناسایی بیش از ۴۰۰ شهید ورزشکار در استان، اظهار کرد: در همین راستا نیز تاکنون چندین کنگره برای شهدای ورزشکار در شهرستان‌های مختلف استان برگزار و کتاب یادواره شهدای ورزشکار شهرستان یزد نیز منتشر شده است.

وی با بیان این که شهدای ورزشکار الگوی خوبی برای ورزشکاران استان هستند، اعلام کرد: مقرر است تا زندگینامه ۴۰۰ شهید ورزشکار استان تا زمان برگزاری اجلاسیه نهایی کنگره شهدای استان  در اسفندماه به صورت کتاب دیجیتال آماده انتشار شود.

شریعتی از دیگر برنامه‌های کمیته ورزشی دومین کنگره ملی شهدای استان یزد را آماده‌سازی بیش از ۴۰ هزار مترمربع فضای ورزشی بیان و افزود: این در حالیست که مجموعه اداره کل ورزش و جوانان استان برای امسال تنها ایجاد و آماده‌سازی ۱۸ هزار مترمربع فضای ورزشی را در دستور کار داشت که به برکت کنگره شهدای استان این میزان به ۴۰ هزار مترمربع افزایش یافت.

وی سالن ورزشی نصرت‌آباد، چمن مصنوعی روستای بنستان در شهرستان بهاباد و چمن مصنوعی روستای مزویرآباد در شهرستان مهریز و همچنین زورخانه بهاباد را از جمله طرح‌های افتتاح شده در این راستا ذکر کرد و گفت: ۲۲ مکان ورزشی دیگر نیز در راستای ارائه این خدمت ورزشی به مردم استان به شدت در حال ساخت است و تا پایان سال به جمع فضاهای ورزشی استان خواهد پیوست.
این مسئول با تاکید بر این که خوشبختانه این فضاهای ورزشی تنها مختص مرکز استان نیست و در تمام شهرستان‌های استان توزیع مناسبی دارد، گفت: هرچند قبلاً وعده ایجاد ۲۰ خانه ورزش روستایی برای امسال را وعده داده بودیم ولی به برکت برگزاری این کنگره این آمار دو باره و به ۴۰ خانه ورزش افزایش یافته که خوشبختانه تاکنون ۲۶ باب از این خانه های ورزش افتتاح شده و مابقی نیز تا پایان سال مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی همچنین اجرای ۴۰۰ برنامه ورزشی به مناسبت برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان را از دیگر برنامه‌های این کمیته خواند و در این باره تصریح کرد: تاکنون۲۴۰ برنامه ورزشی در سطح استان برگزار شده و امیدواریم ۱۶۰ برنامه باقیمانده را نیز در صورت بهبود شرایط کرونایی استان به صورت حضوری برگزار کنیم.

شریعتی انجام یک‌هزار مورد مشاوره رایگان ازدواج برای جوانان، برگزاری ۴۰ عنوان مسابقه فرهنگی از جمله کتابخوانی، نقاشی، دکلمه و خوشنویسی و دلنوشته نویسی، دیدار با خانواده ۴۰ شهید ورزشکار استان، ۴۰ مورد غبارروبی و تجدید میثاق با شهدا، تجلیل از دختران ورزشکار رزمندگان و ایثارگران،‌ برگزاری همایش‌های دوچرخه‌سواری همگانی در روزهای مساعد کرونایی، تهیه کلیپ معرفی شهدای ورزشکار و مشارکت سمن‌های استان در برگزاری یادواره‌های شهدا را از دیگر برنامه‌های کمیته ورزشی کنگره ۴۰۰۰ شهید استان یزد برشمرد.

وی همچنین از مزین شدن فضاهای ورزشی استان به تمثال شهدا و لوگوی کنگره شهدا نیز خبر داد و گفت: با توجه به حضور ۱۰۰ تیم ورزشی استان در لیگ‌های کشوری، از لباس این تیم‌ها مزین به آرم و لوگوی کنگره شهدای استان نیز رونمایی شد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد در پایان نیز با اشاره به شناسایی ۲۴ شهید زن در استان، گت: دختران ورزشکار استان یزد به منظور بزرگداشت این شهدا برنامه‌های مختلفی را به نام آنها در حال انجام دارند.

400 تیم ورزشی در پایگاه‌های بسیج محلات شناسنامه دار می‌شوند

"محمد مهدی نیکونژاد" دبیر کمیته ورزشی کنگره شهدای استان هم در این نشست از تشکیل هفت گروه شامل ورزش برادران، جوانان، پشتیبانی، روابط عمومی، فرهنگی، ورزش بانوان و گروه ایثارگران خبر داد و گفت: برای هرکدام از این گروه‌ها وظایفی تدوین شده و با وجود شرایط کرونایی، برنامه‌ها با جدیت قابل قبولی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: هرچند بسیاری از برنامه‌ها به دلیل شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار شده ولی خوشبختانه هیچ برنامه‌ی ورزشی در استان بدون نامگذاری به یاد یکی از شهدای استان برگزار نشده و در مسابقاتی مانند فوتبال که به صورت حضوری برگزار شده نیز با توجه به نبود تماشاچی طبق مصوبه ستاد کرونا، صندلی‌های این اماکن ورزشی در حین مسابقات به تصاویر شهدای استان مزین شد.

نیکون‍ژاد از شناسنامه‌دار شدن ۴۰۰ تیم حرفه‌ای ورزشی در پایگاه‌های بسیج محلات یزد به مناسبت برگزاری کنگره شهدای استان خبر داد و ضمن ارائه توضیحاتی در مورد دیگر برنامه‌های این کمیته، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تدارک این برنامه‌ها پیوند ملموسی بین ورزشکاران و شهدای استان به ویژه شهدای ورزشکار استان ایجاد شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز