مصرف گاز در آذربایجان‌غربی ۳.۶ درصد افزایش یافت

۱۳۹۹/۱۰/۱۸ - ۱۲:۰۱:۲۷
کد خبر: ۱۱۱۶۹۴۴
مصرف گاز در آذربایجان‌غربی ۳.۶ درصد افزایش یافت
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش ۳.۶ درصدی مصرف گاز در استان طی زمستان امسال، گفت: میانگین مصرف گاز در شهرستان های مختلف استان با این افزایش به ۲۴.۵ مترمکعب در شبانه روز رسیده است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،علیرضا شیخی مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی دلیل افزایش مصرف گاز در استان را کاهش محسوس دما و برودت هوا طی چند هفته اخیر دانست و اظهار داشت:  دی ماه جاری رکورد جدیدی در مصرف گاز استان به ثبت رسید.

وی میانگین مصرف گاز در ۹ ماهه سال جاری را نیز چهار میلیارد و ۲۲۸ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳.۶ درصد رشد دارد.

وی با بیان اینکه میانگین مصرف به ازای هر مشترک خانگی در روز پیک مصرف امسال ۲۴.۵ مترمکعب در شبانه روز بوده، افزود: در حالی که میانگین عمومی روزانه مصرف در طول سال به ازای هر مشترک خانگی ۷ مترمکعب در شبانه روز است.

به گفته شیخی، بیشترین مصرف گاز در آذربایجان‌غربی به ترتیب مربوط به شهرهای ارومیه، خوی و میاندوآب است.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت اصل صرفه‌جویی در مصرف گاز، افزود: با توجه به فاکتورهای شدت، مدت و گستردگی جو هوای سرد حاکم در سراسر استان و کشور و اولویت تداوم و برقراری جریان گاز مشترکین گاز خانگی و اعمال محدودیت در بخش مصارف صنعتی، رعایت مصرف بهینه برای برخورداری تمام مشترکان از نعمت گاز، ضروری است.

آذربایجان غربی تا پیش از دولت یازدهم، یکی از استان های کم برخوردار در حوزه گازرسانی بود ولی این روند، هم اکنون برعکس شده و به استانی نسبتا برخوردار تبدیل شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز