استاندار لرستان با برنا مطرح کرد:

با متخلفین محیط زیستی برخورد جدی می کنیم / با مدیرکل یک دستگاه اجرایی به خاطر تخریب طبیعت برخورد کردیم

۱۳۹۹/۱۰/۱۹ - ۱۱:۲۹:۲۱
کد خبر: ۱۱۱۷۲۳۰
با متخلفین محیط زیستی برخورد جدی می کنیم / با مدیرکل یک دستگاه اجرایی   به خاطر تخریب طبیعت برخورد کردیم
سید موسی خادمی در نشست خبری مجازی به خبرنگار برنا با بیان اینکه به موضوعات محیط زیستی حساس هستیم ،گفت: در دولت دکتر روحانی توجه زیادی به مسائل زیست محیطی شده است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ خادمی در درنشست خبری مجازی با اصحاب رسانه  که  پنجشنبه شب در گروه واتسابی مدیران ورسانه های لرستان برگزارشده بود، در پاسخ به سوال خبرنگاربرنا مبنی براینکه دولت دکترروحانی خودش را یک دولت محیط زیستی معرفی کرد لذا ارزیابی  شما  در بحث این موضوع و حفظ محیط زیست وجلوگیری از تخریب طبیعت استان چگونه است ؟ اظهارکرد: دولت دکتر روحانی درحوزه محیط زیست کارهای بزرگی انجام داد ازجمله احیای دریاچه ارومیه  که از کارهای بزرگی بوده که در در همین دولت انجام گرفت .

 او با بیان اینکه در دولت دکتر روحانی توجه  زیادی به مسائل زیست محیطی شده است ،افزود:  ما همه تلاشمان را برای حفظ محیط زیست ومنابع طبیعی استان انجام می دهیم و درهردو حوزه هم موفقیت های زیادی وجود دارد .

خادمی با بیان اینکه تخریب طبیعت  در کل کشور وازجمله در لرستان هم رخ می دهد ، تصریح کرد: البته  تخریب طبیعت واقعا وجوددارد وافراد سود جویی هم در بحث مناطق روستایی وعشایری وجوددارندکه عرصه مناطبع طبیعی را تخریب می کنند؛ در برخی از دستگاه ها هم اشتباهاتی وجوددارد وتصرف هایی  در مناطق  به وجود می آید ولی ما  برخوردهایمان را با متخلفین  انجام می دهیم و هردو سازمان متولی  نیز کارشان را انجام می دهند ؛ دستگاه قضایی هم به خوبی  حمایت می کند .

استاندار لرستان اضافه کرد: البته به این معنی نیست که ما بگوییم هیچ ضربه ای  به طبیعت وارد نمی شود وتصرف غیر قانونی صورت نمی گیرد و اینگونه  هم نیست  که درمقابل  مخربین عرصه منابع طبیعی  آمادگی وبرخورد لازم را نداشته باشیم ودراین راستا تلاش ها انجام می شود .

 او بحث  فرهنگسازی  را در حفظ محیط زیست اقدامی  موثر عنوان کرد و گفت:  امیدواریم  در این زمینه بیشتر فعالیت های  فرهنگی انجام گیرد چون برخورد ها تا یک حدی جواب می دهد وممکن است کسی  در نقطه ای  ازطبیعت دور از چشم ماموران  کاری انجام دهد ودست به تخریب  طبیعت بزند لذا فرهنگ سازی امری موثرتر است .

 استاندار لرستان بیان کرد:   در یک مورد پیش آمده   یکی از دستگاه های اجرایی در جهت تخریب طبیعت افدامی  انجام داده بود که شخصا  درهمان لحظه که تصاویررا دیدم به مدیرکل مربوطه تاکید کردم مدیرکل این دستگاه را به دادگاه   معرفی کند وبااین مدیرکل  برخورد جدی کردیم ؛همین چند شب پیش  نیز تصاویری دیدم که  پیگیری کردم ولی معلوم شد تصاویر مربوط به چندسال قبل بوده  است.

 خادمی با تاکید براینکه  به موضوعات محیط زیستی حساس هستیم ، خاطر نشان کرد: اگر مواردی دیده شد  به عنوان اطلاع رسانی به  استانداری ،دستگاه قضا ،محیط زیست ، منابع طبیعی اطلاع داده شود تا پیگیری وبرخورد لازم صورت گیرد .

 

 

 

نظر شما