کدام استان بیشترین میزان فوتی‌های ناشی از کرونا را دارد؟

۱۳۹۹/۱۰/۲۰ - ۱۴:۰۱:۵۶
کد خبر: ۱۱۱۷۷۶۷
کدام استان بیشترین میزان فوتی‌های ناشی از کرونا را دارد؟
دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی گفت: خراسان‌جنوبی به نسبت جمعیت بیشترین میزان فوتی‌های ناشی از کرونا را در کشور دارد.

به گزارش برنا؛ غلامرضا شریف‌زاده گفت: میزان بیماران بستری در بیمارستان‌های خراسان‌جنوبی به واسطه ابتلاء به کرونا و فوتی‌های ناشی از این بیماری نسبت به ماه‌های آبان و آذر به شدت کاهش یافته است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: البته باید به این نکته توجه داشته باشیم که به نسبت جمعیت خراسان‌جنوبی رتبه اول میزان فوتی‌های ناشی از کرونا را در سطح استان‌های کشور دارد.

شریف زاده ادامه‌داد: از طرف دیگر وضعیت شیوع کرونا بسیار شکننده است و با اندک سهل انگاری ممکن است دوباره روزهایی که در آبان و آذر داشتیم را تجربه کنیم.

وی یادآور شد: توصیه ما به مردم خراسان‌جنوبی این است که همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و چون ماه‌های گذشته نسبت به استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و لغو دورهمی‌های فامیلی حساسیت داشته باشند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی گفت: نباید با کاهش آمارهای فوتی و بستری رعایت مسائل بهداشتی و پروتکل‌ها نیز در میان مردم کاهش پیدا کند که این مسئله یک زنگ خطر محسوب می‌شود.

شریف‌زاده در پایان با بیان اینکه نباید فراموش کنیم میزان ابتلای روزانه در آبان ماه سال جاری در استان به ۲۱۳ نفر افزایش یافت و در طول یک در طول یک ماه ۳۰۰ نفر از هم استانی‌های ما جان خود را در اثر ابتلا به کرونا از دست دادند، گفت: برای اینکه آن روزهای تلخ را مجدد تجربه نکنیم همچنان نیازمند همکاری و همیاری مردم در رعایت دستورالعمل‌ها هستیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز