موردی از انتشار کرونای انگلیسی در کردستان مشاهده نشده است

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۱۰:۴۵:۴۰
کد خبر: ۱۱۱۸۱۷۵
موردی از انتشار کرونای انگلیسی در کردستان مشاهده نشده است
تست کرونای انگلیسی پزشک سنندجی و ۳۰۰ نفر از افراد در تماس با وی طی آزمایشات انجام شده مبنی بر تشخیص کرونای جهش یافته منفی است و شهروندان بابت این موضوع هیچ نگرانی نداشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛  با حضور رئیس جمهور، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، استاندار کردستان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی ویدئو کنفرانسی در راستای مدیریت بیماری کرونا ویروس در محل سالن جلسات استانداری کردستان برگزار شد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله باکرونا در این جلسه ویدیو کنفرانسی، ضمن تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا در کشور و به تبع استان کردستان، با اشاره به زمزمه رد پای کرونای انگلیسی در کردستان به صراحت اظهار کرد:

یکی از پزشکان سنندجی که ماه گذشته در بازگشت از سفر انگلیس به ایران مورد تست و آزمایش در دو کشور مقصد و مبدا قرارگرفت اما با توجه به حساسیت موضوع تاکنون با همت مسئولین دانشگاه علوم پزشکی کردستان مورد پیگیری‌های جدی  و مکرر قرارگرفته و آزمایشات مربوطه جهت تشخیص انجام شده است.

دکتر علیرضا رئیسی در ادامه بیان کرد: جواب تست کرونای انگلیسی پزشک سنندجی طی آزمایشات انجام شده و مکرر مبنی بر تشخیص کرونای جهش یافته منفی است و شهروندان بابت این موضوع هیچ نگرانی نداشته باشند.

وی افزود: در این مدت از ۳۰۰ نفر از افرادی که با پزشک مذکور در ارتباط و تماس بودند تست کرونا انجام شده و خوشبختانه هیچ مورد مثبتی دال بر کرونای انگلیسی تاکنون گزارش نشده است.

وی از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی کردستان جهت مدیریت مطلوب این بیماری خصوصا مورد مذکور قدردانی کرد و افزود: پیگیری این امر نشاندهنده دقت و هوشیاری مدافعان سلامت استان در مدیریت صحیح بیماری و نشاندهنده اهمیت بیش از پیش آنها به حفظ سلامتی مردم  است.

گفتنی است؛ انتشار موارد غیر مستند و مبتنی بر حدس و گمان در خصوص بیماری کرونا، تنها زمینه نگرانی بی مورد افکار عمومی را فراهم می کند و در این شرایط بر خستگی مضاعف مدافعان سلامت دامن می‌زند لذا از شهروندان فهیم استان درخواست داریم اخبار مرتبط با این بیماری را از منابع معتبر خبری دریافت نمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز