تدوین طرح جامع تلفیق اکوتوریسم و گردشگری سلامت و کشاورزی در منطقه هورامان

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۱۱:۵۵:۰۴
کد خبر: ۱۱۱۸۲۵۰
تدوین طرح جامع تلفیق اکوتوریسم و گردشگری سلامت و کشاورزی در منطقه هورامان
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان از تدوین طرح جامع تلفیق اکوتوریسم و گردشگری سلامت و کشاورزی در منطقه هورامان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ یعقوب گویلیان افزود: طرح جامع تلفیق اکوتوریسم و گردشگری سلامت و کشاورزی به همراه ارائه محصولات ارگانیک و صنایع دستی هورامان توسط رضا اندایشه کارشناس ارشد حشره‌شناسی و مدیر اقامتگاه بوم‌گردی تریفه در روستای دولاب، تهیه و تدوین شده است.

گویلیان گفت: این طرح که در جشنواره ملی رویش دانشجویی در سال ۹۸ به عنوان ایده منتخب انتخاب شد در ارتباط با ثبت جهانی هورامان، کمک به جوامع روستایی و ارتباط دانشگاه با گردشگری و بوم‌گردی فعالیت خواهد داشت.

وی به بخش‌های مختلف این طرح اشاره کرد و افزود: این طرح شامل سه بخش: گردشگری (اقامتگاه‌های بوم‌گردی)، صنایع‌دستی (آموزش و ایجاد بازار فروش) و کشاورزی (ایجاد کلینیک گیاه پزشکی، مشاوره کشاورزی، بسته بندی محصولات و کشت و برداشت گیاهان دارویی) است.

گویلیان با تأکید بر اجرای شدن این طرح، افزود: با حمایت ارگان‌های مرتبط در این حوزه در صورت اجرایی شدن این طرح در مرحله اول برای بیش از ۴۰ نفر اشتغال‌زایی خواهد شد.

گویلیان گفت: اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان برای حمایت و کمک به طرح‌های مرتبط با حوزه گردشگری آمادگی کامل را دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز