استاندار البرز خبرداد:

کسب رتبه نخست البرز در احیاء واحدهای تولیدی/ جمعیت شاغل البرز ۲ درصد رشد کرد

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۱۴:۰۴:۵۴
کد خبر: ۱۱۱۸۴۰۰
کسب رتبه نخست البرز در احیاء واحدهای تولیدی/ جمعیت شاغل 
البرز ۲ درصد رشد کرد
استاندار البرز با بیان اینکه برخلاف شرایط موجود بواسطه کرونا و تحریم ها، 2 درصد نیز افزایش در جمعیت اشتغال استان را داشتیم گفت: البرز رتبه نخست کشور را در احیای واحدهای تولیدی دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، عزیزالله شهبازی در جلسه ستاد انتخابات استان (ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا) که پیش از ظهر یکشنبه برگزار شد، با اشاره به اینکه کرونا در استان البرز تحت مدیریت است، اظهار کرد:  البرز در شرایط شیوع کرونا، البرز به دلایل متعدد مستعد بحران در این رابطه بود چراکه حجم بالای تردد های بین استانی بویژه در البرز و تهران، گواهی بر این مدعاست.

وی افزود: همراهی و تلاش های کادر بهداشت و درمان، مردم بویژه اصناف، نیروهای نظامی و انتظامی و در مجموع اعضا و زیرمجموعه ستاد مقابله با کرونا سبب ساز قرار گرفتن البرز در وضعیت زرد و تقدیر مسئولان ملی شد.

این مسئول ادامه داد: عادی انگاری و رها کردن مقابله با کرونا به هیچ عنوان صورت نمی گیرد ولی در کل کشور برنامه های بسیار خوبی از جمله واکسیناسیون در راستای مقابله با این بیماری در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار البرز در ادامه گفت: امسال البرز رشد 94 درصدی صادرات را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرد و به میزان 731 میلیون دلار صادرات از البرز صورت گرفت، همچنین بیمه شدگان اجباری در این استان تا سال 98 حدود 305 هزار نفر بود ولی امسال تا پایان مهرماه 99 به 312 هزار نفر رسید که برخلاف شرایط موجود بواسطه کرونا و تحریم ها، 2 درصد نیز افزایش در جمعیت اشتغال داشتیم.

وی گفت: در عین حال مصرف برق صنعتی در البرز 11 درصد افزایش یافت که این امر نشان از رونق تولید و پویایی در این حوزه است.

استاندار البرز عنوان کرد: البرز در احیای واحدهای تولیدی رتبه اول کشور را کسب کرد چراکه 109 واحدی که از چرخه تولید خارج شده بودند دوباره به مدار بازگشتند.

وی گفت: در خصوص اشتهارد اقدام بزرگی صورت گرفت و طی اقدامی مسنجم استانی و ملی این موضوع بزرگ با دستور رییس جمهور مبنی بر معافیت مالیاتی واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی اشتهارد، رقم خورد.

شهبازی افزود: البته بخشنامه ای از سوی سازمان امور مالیاتی مبنی بر اینکه این معافیت مشمول واحدهای از سال 99 به بعد می شود، واصل شد ولی پیگیری های جدی در این رابطه صورت گرفت و طی مکاتبه با معاون اول محترم رییس جمهور و رییس دفتر محترم رییس جمهور بارقه ای از امید وجود دارد.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو، گفت: تمامی این امور و کسب رضایتمندی مردم، تاثیر بسزایی در میزان مشارکت مردم دارد از این رو برای افزایش شور و مشارکت در انتخابات پیش رو، با جدیت بیشتری برنامه ها را دنبال می کنیم.

استاندار البرز افزود: از فرمانداران انتظار می رود در حوزه های خود نسبت به ایجاد بستری امن و بی طرف جهت فعالیت و مشارکت تمامی گروه های سیاسی و احزاب و تشکل های قانونی فراهم کنند.

وی با بیان اینکه همواره متعصبانه سیاست ها و برنامه های دولت تدبیر و امید را دنبال می کنم، گفت: در استان البرز نیز به تبع از کل کشور انتخاباتی بی طرف و امن با رویکرد مشارکت حداکثری مردم برگزار خواهد شد و به طور قطع جهت گیری در این راستا جایگاهی ندارد.

شهبازی با تمام وجود از فرامین مقام معظم رهبری تبعیت می کنیم، افزود: تمامی مدیران و مسئولان استان بر مدار قانون و همدلی در راستای تحقق سیاست های دولت و نظام مبنی بر توسعه و آبادانی کشور حرکت می کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز