معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان:

۱۰ هکتار گلخانه در بیارجمند شاهرود احداث می‌شود

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۱۵:۳۸:۴۸
کد خبر: ۱۱۱۸۴۷۹
۱۰ هکتار گلخانه در بیارجمند شاهرود احداث می‌شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت : ۸۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در شهر بیارجمند اختصاص یافته که ۱۰ هکتار آن با توجه به فراهم بودن زیرساخت ها در دهه فجر کلنگ زنی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ علیرضا شریفی نژاد روز یکشنبه در نشست کارگروه جهش و رفع موانع تولید شهرستان شاهرود ویژه بخش بیارجمند افزود: در گام نخست ۱۰ هکتار زمین به متقاضی تحویل داده شده که تمامی زیر ساخت ها از جمله آب، برق و گاز فراهم شده است. 
وی با بیان اینکه در برنامه استانی احداث یک هزار هکتار گلخانه در دستور کار است،  تصریح کرد: برای ۸۰ هکتار این طرح ۴۰ لیتر در ثانیه آب مورد نیاز است که می توان با اختصاص یک چاه مشکل تامین آب را بر طرف کرد. 
شریفی نژاد ادامه داد: بیشتر مشکلات مجتمع دامداری هم  در حوزه زیر ساختی بود که با هماهنگی های انجام شده با مدیران  مرتفع گردید.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان اظهار داشت: کارخانه سیمان بیارجمند با توجه به پیشرفت هایی که تاکنون داشته ، مقرر گردید بین بانک و این کارخانه تعاملات سازنده ای برقرار شود تا این طرح به کار خود ادامه دهد تا شاهد رونق این صنعت در منطقه باشیم.

ابوطالب جلالی سرپرست فرمانداری ویژه شاهرود هم گفت  : ۱۳۷۹ واحد تولیدی در شهرستان داریم که ۲۱۷ واحد در حوزه صنعت و معدن، ۹۹۹ واحد در حوزه کشاورزی، ۴۷ واحد صنایع دستی،  ۱۱۶ واحد  گردشگری  در مجموع ۱۰۵۷ واحد به طور کامل فعالند، ۲۹۹ واحد کمتر از ظرفیت اسمی کار می کنند و ۲۳ واحد هم راکد هستند.

  وی با بیان این که ، تعدادی از واحدهای تولیدی با ظرفیت کامل ،تعدادی کمتر از ظرفیت اسمی و تعدادی راکد هستند، افزود : به همین جهت نشست های ستاد تسهیل به مشکلات آنان پرداخته و موضوعات را دنبال می کند.

  جلالی گفت : اقدامات جدی از ابتدای سال انجام شده که تاکنون ۲۸ واحد راکد فعال شدند و ۴۰ واحد هم ارتقای ظرفیت پیدا کرده است.
  وی با بیان این که تملک زمین و آب بیشترین مشکلات معدنکاران منطقه است ، گفت : از ۱۱۲ واحد معدنی شهرستان شاهرود اکنون  ۸۰ واحد فعال هستند.
سرپرست فرمانداری شاهرود با اشاره به توانمندی های بخش بیارجمند گفت : مزیت های طبیعی و انسان ساز بسیار خوبی در بخش بیارجمند در مجموعه واحدهای دامداری،  گلخانه و طرح کارخانه سیمان وجود دارد ، برای اینکه  به بهره وری بالا دست یابیم،  باید قابلیت های منطقه را بیشتر رشد دهیم .

وی گفت : از مزیت های طبیعی با پیوست اشتغال می توان بهره وری بیشتری داشته و با استفاده از ظرفیت های ویژه این منطقه می توان برای جوانان و سرمایه گذاران فرصت ایجاد کرد.

جلالی ادامه داد : تخصیص آب برای ۸۶ دامداری پرواری بره ۲۰۰راسی، ۱۷ گاوداری ۱۵۰ راسی در مجتمع دامداری، ایجاد پل و آسفالت مسیر این مجتمع و همچنین ایجاد ۲ پست برق با همکاری جهاد کشاورزی و تامین گاز مصرفی مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

به گفته وی ، ۸۰ هکتار برای احداث گلخانه در نظر گرفته شده که از این مقدار ۱۰ هکتار به متقاضی واگذار شده است که تمامی زیر ساخت ها از جمله آب، برق و گاز فراهم شده که با ایجاد این گلخانه به طور مستقیم ۴۰ نفر و غیر مستقیم و فصلی ۱۲۰۰نفر مشغول به کار خواهند شد و میزان سرمایه گذاری ۱۵۰۰ میلیارد ریال است.

در این نشست مشکلات سیمان بیارجمند از جمله تسهیلات بانکی، تخصیص اعتبار روکش آسفالت مسیر دسترسی به کارخانه و ایجاد پست برق مورد بررسی قرار گرفت.

شهر بیارجمند در ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شاهرود قرار گرفته و تا سمنان ۳۱۰ کیلومتر فاصله دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز