مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان:

زنان روستایی ۳۵ درصد جمعیت زنان استان را تشکیل می‌دهند

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۲۳:۴۵:۲۴
کد خبر: ۱۱۱۸۶۲۴
زنان روستایی ۳۵ درصد جمعیت زنان استان را تشکیل می‌دهند
ناهید پرویز پورگفت: بررسی های اولیه نشان می دهد زنان روستایی هم استانی در برخی ناهنجاری های ساختار فیزیکی و قامتی دارای فراوانی بیشتری هستند.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛پرویز پور  در جلسه هماهنگی اجرای طرح ملی سنجش قامت زنان و دختران روستایی و حاشیه نشینی شهری ،اظهارکرد: زنان روستایی ۳۵ درصد جمعیت زنان استان را تشکیل می‌دهند و نقش تاثیرگذاری در توسعه روستا در ابعاد اقتصادی و اجتماعی دارند .

اوبا اشاره به نقش های متنوع و مختلف زن روستایی،افزود:  علاوه بر مدیریت خانواده، زنان روستایی در بسیاری از امور مربوط به کشاورزی و دامپروری و تولیدات جانبی آن دوشادوش مردان فعالیت دارند و همین سبک و شیوه زندگی در گذر زمان تغییراتی را در ساختار قامتی آنها ایجاد کرده است که به مرور و در دوران میانسالی و سالمندی آنها را با مشکلات جسمی و حرکتی مواجه خواهد ساخت.

پرویزپور تصریح کرد: بررسی های اولیه نشان می دهد زنان روستایی هم استانی در برخی ناهنجاری های ساختار فیزیکی و قامتی دارای فراوانی بیشتری هستند ولازم است در برنامه ریزی اجرای طرح متناسب با نوع آسیب و مشکل در زنان هر منطقه آگاهی بخشی و آموزش های حرکتی و ورزشی  به آنها صورت پذیرد تا از بروز مشکلات جسمی حرکتی آنان در آینده پیشگیری کرد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری  لرستان بیان کرد  :  اجرای طرح سنجش سلامت زنان و دختران روستایی و حاشیه نشینی شهری به  اصلاح ساختار قامتی و بهبود سلامت جسم و روان زنان کمک می کند و  دستیابی به این مهم، نیازمند مساعدت و همکاری بین بخشی دستگاههای متولی دارد و می بایست از تمام ظرفیت های موجود دولتی و غیردولتی در خدمت به جامعه روستایی و بخصوص زنان زحمت کش روستا استفاده کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز