رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان خبرداد:

افزایش ۶۶ درصدی اعتبارات جاری دستگاه‌های اجرایی استان در لایحه بودجه ۱۴۰۰

۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۰۰:۰۴:۴۶
کد خبر: ۱۱۱۸۶۳۰
افزایش ۶۶ درصدی اعتبارات جاری دستگاه‌های اجرایی استان در لایحه بودجه ۱۴۰۰
در پیوست شماره یک لایحه بودجه ۱۴۰۰ افزایش ۴۴ درصدی اعتبارات حوزه‌های راه و سلامت را داریم.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛حسن پور در گفت وگو بارسانه ها،اظهارکرد: با پیگیری هایی که با سازمان برنامه و بودجه کشور صورت گرفت گزارش تحلیلی از وضعیت بودجه استان لرستان در لایحه ۱۴۰۰ برای پیگیری تصویب افزایش این اعتبارات و یا اصلاح تبصره به دستور آقای دکتر خادمی استاندارلرستان تهیه شد و از طریق شورای دانا در اختیار نمایندگان محترم قرار گرفت که ماحصل این تلاش‌ها منجر به یک سری خروجی‌ها خوب و موثرشد که من مهمترین آنها افزایش اعتبارات جاری و حوزه های سلامت و راه  می باشند.

اوافزود: بودجه جاری استان که در واقع به رغم ابلاغی ما ۴۰۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود به 664 میلیارد تومان تومان افزایش پیدا کرد که این افزایش اگر لایحه بودجه 1400 به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد، افزایش ۶۶ درصدی را نشان می دهد.

حسن پور با بیان اینکه مجموع اعتبارات تملک دارایی های سرمایه‌ای یعنی اعم از نفت ، توازن،  27صدم ارزش افزوده ،اعتبارات راه روستایی، توازن استانی و ملی‌و ...، در سال گذشته حدود 1000 میلیارد ریال بود است، تصریح کرد:  در لایحه بودجه 1400 رقم ۱۷۳۲ میلیارد پیش بینی شده که افزایش ۸۲ درصدی را به دنبال دارد.

او  به افزایش پروژه های راه و سلامت عنوان کرد وگفت: همچنین در مورد پروژه‌های پیوست  شماره (1)که 9 تا از این پروژه‌ها با استان های دیگر مشترک هستند، ما با افزایش ۴۴ درصدی پروژه های پیوست شماره (1) لایحه بودجه ۱۴۰۰ را داشته ایم.

او بیان کرد: با پیگیری‌هایی که دکتر خادمی استاندار لرستان در وزارت بهداشت و درمان انجام دادند وهمچنین پیگیری هایی که در سازمان برنامه کشور اتفاق افتاد، دو تا از بیمارستان‌های دورود وکوهدشت که همیشه  رقم اعتباری آنها یک میلیون ریال بود، که از اعتبارات خوبی برخوردار شدند.

حسن پور خاطر نشان  کرد: تجهیزات بیمارستانی علوم پزشکی استان،  افزایش تقریباً ۶ درصدی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ داشته وهمچنین مواد۲۳ بیمارستان آموزشی جایگزین بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد از 259 تخت به 515 تخت و بیمارستان کوهدشت از ۱۶۰ به ۲۵۰ تخت اصلاح شد که اقدامات خیلی خوبی در لایحه بودجه 1400 می باشد.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان  بیان کرد: تقریبا برای ۲۹ پیشنهاد مشخص برای اصلاح تبصره ها از جمله اینکه ما سال آینده بتوانیم بحث تهاتر بدهی های دولت را با شهرداری‌ها داشته باشیم وسایر نکاتی که در واقع به نوعی مشکلات استان لرستان رو در قانون بودجه ۱۴۰۰ حل می‌کرد برای همه اینها مکاتباتی انجام گرفت و در اختیار نمایندگان محترم هم قرار گرفتند.

او تاکیدکرد: در زمان تدوین لایحه بودجه 1400 مسائل مربوط به استان،  به نمایندگان محترم شورای اسلامی، اطلاع رسانی و در اختیار آنها قرار گرفته که انشاالله در مرحله‌ای که لایحه بودجه فرآیند تصویب را می گذراند پیگیری های لازم برای گرفتن منطقی در قانون بودجه 1400 انجام بشود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز