مدیرکل بهزیستی استان البرز

تماس البرزی‌ها با اورژانس اجتماعی ۳ برابر شده است

۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۱۰:۴۲:۳۰
کد خبر: ۱۱۱۸۸۰۴
تماس البرزی‌ها با اورژانس اجتماعی ۳ برابر شده است
مدیرکل بهزیستی استان البرز از افزایش 300 درصدی تماس ها با اورژانس اجتماعی در دوران شیوع کرونا خبرداد وگفت: در حال حاضر ۱۶ هزار نفر را در حوزه اجتماعی تحت پوشش داریم.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، اسدالله حیدری اظهار کرد:: طی دو ماه اخیر ۴۷ مرکز در استان البرز تحت عنوان مراکز مثبت زندگی تأسیس شده است که تمام خدماتی که سازمان بهزیستی تا به حال بصورت متمرکز در ادارات انجام می داد، این مراکز فارغ از بوروکراسی اداری انجام می دهند .

وی افزود:  پرونده هایی که در یک محله هستند با توجه به محدوده مکانی از طریق GPS به مراکز مثبت زندگی واگذار شده است ، بطوری که در حال حاضر ۴۵۰ پرونده به این مراکز واگذار شده که این امر به منظور توجه به حقوق شهروندی مردم و نیز دسترسی به خدمات بهتر صورت میگیرد.

دکتر حیدری افزود : بحث دیگر که مطرح شد مرکز مشاوره تلفنی۱۴۸۰ بود که در دوران کرونا بسیار فعال بود و افزایش یک نوبت شیفت کاری از هشت صبح تا ۱۲ شب به منظور بهبود خدمت رسانی صورت گرفت.

مدیرکل بهزیستی ادامه داد : در این مدت بیش از ۴۹ هزار نفر با مرکز ۱۴۸۰ تماس گرفته شد و از آنجایی که نیاز به مشاور مذهبی در میان آحاد مردم به چشم می خورد میشد بسیاری از این تماس ها را از طریق مشاوره ی دینی - مذهبی پاسخ داد و موجب ایجاد آرامش در جامعه شد.

این مقام مسئول در خصوص آمار مشاوره حضوری اظهار داشت: در مراکز غیردولتی ۵۳۱۰ نفر به صورت حضوری مشاوره داشته اند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز در ادامه گفت : در حال حاضر ۱۶ هزار نفر در حوزه اجتماعی تحت پوشش داریم که از این تعداد پنج هزار نفرشان زن سرپرست خانوار است و علاوه بر اینها افراد و کودکان آسیب دیده بد سرپرست و بی سرپرست از جامعه هدف این حوزه هستند که غالبا این افراد به شدت در تنگنا هستند و می توان در مبحث آموزش تاب آوری به ایشان ‌کمک های شایانی کرد.

وی در پایان گفت : اورژانس اجتماعی و خط ۱۲۳ ما تماس های متعددی داشتند و شاهد رشد ۳۰۰ درصدی این تماس ها بودیم و این موضوعات بیانگر این است که این روزها جامعه نیاز مبرمی به مشاوره، خصوصاً مشاوره مذهبی با استفاده از متد ها و روش های اسلامی به منظور کاهش استرس و اضطراب و ایجاد تاب آوری دارد.

 

نظر شما