تأکید بر ورود جامعه دانشگاهی به شرایط فقر حاکم بر کتابخانه کُردی

۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۱۱:۲۷:۰۱
کد خبر: ۱۱۱۸۸۳۱
تأکید بر ورود جامعه دانشگاهی به شرایط فقر حاکم بر کتابخانه کُردی
رئیس مرکز تحقیقات کُردستان‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج از چاپ و انتشار کتاب تازه این مرکز با عنوان «به ریو به ری گشتی» خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ امید ورزنده از چاپ و انتشار تازه‌ترین کتاب مرکز تحقیقات کُردستان‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج با عنوان «به ریو به ری گشتی» خبر داد و گفت: این کتاب ترجمه‌­ای از کتاب مدیریت عمومی تألیف علی علاقه­‌بند به زبان کُردی بوده که با همت فاروق یزدان ستا ترجمه و به زیور طبع آراسته شده است.

رئیس مرکز تحقیقات کُردستان‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در شرح محتوای اثر «به ریو به ری گشتی» افزود: کتاب مدیریت عمومی علاقه­‌بند یکی از منابع حائز اهمیت در مقاطع تحصیلی رشته مدیریت به‌شمار می‌­آید و در بسیاری از مراکز دانشگاهی استادان این رشته به این کتاب به‌عنوان یکی از منابع درسی و آموزش می‌­نگرند.

ورزنده عنوان کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی سنندج با توجه به شمار قابل توجه دانشجویان اتباع اقلیم کُردستان عراق و درک دشواری این گروه از دانشجویان در استفاده از منابع درسی به زبان فارسی به موازات برگزاری کلاس­‌های آشنایی با زبان فارسی، تأمین منابع درسی به زبان کُردی (به نحوی که برای مراکز دانشگاهی آن اقلیم نیز در داد و ستد و همکاری­‌های آموزشی و پژوهشی مورد استفاده قرار گیرد) مورد توجه مرکز تحقیقات کردستان‌شناسی بوده است.

 

تأکید بر ورود جامعه دانشگاهی به شرایط فقر حاکم بر کتابخانه کُردی

وی با تشریح فقر حاکم بر کتابخانه کُردی و نیازی که در دنیای معاصر، رشد مدرنیته، توجه به علوم متداول روز و تکنولوژی رو به رشد ملل در مسیر توسعه احساس می­‌شود، تلاش برای رفع این خلأ را وظیفه‌‌ جامعه دانشگاهی و مراکز پژوهشی عنوان کرد.

رئیس مرکز تحقیقات کُردستان‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج متذکر شد: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در مناطق کُردنشین باید در حوزه تأمین منابع درسی و تخصصی دانشگاهی به زبان کُردی فعال‌تر باشند.

ورزنده از استقبال فاروق یزدان­ستا استادیار علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی سقز در همکاری با مرکز تحقیقات کُردستان‌شناسی واحد سنندج برای ترجمه و اهدای امتیاز انتشار آن قدردانی کرد.

وی با تأکید بر ضرورت تأمین منابع آموزشی مقاطع و رشته‌های تحصیلی فنی و مهندسی و اعلام آمادگی مرکز تحقیقات کُردستان‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج برای چاپ و انتشار این آثار از اعضای هیئت علمی سایر گروه­‌های آموزشی دعوت به همکاری کرد.

 

نظر شما