رئیس اداره حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان:

۵۱ رأی به نفع موقوفات سمنان صادر شد

۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۱۱:۵۱:۰۵
کد خبر: ۱۱۱۸۸۶۶
۵۱ رأی به نفع موقوفات سمنان صادر شد
رئیس اداره حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: از ابتدای امسال، ۵۱ فقره رأی به نفع موقوفات این استان صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ صادق اصغری‌علایی اظهار کرد: با توجه به طرح دعاوی مختلف در راستای دفاع از حقوق موقوفات در مراجع قضایی استان با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده توسط کارشناسان حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تعداد ۶۵ فقره از دادخواست‌های حقوقی و کیفری در محاکم بدوی و تجدیدنظر استان مورد رسیدگی و منجر به صدور رأی شده است.

وی افزود: از این تعداد، ۵۱ فقره رأی به نفع موقوفات استان سمنان و تعداد ۱۴ فقره از آرا نیز در راستای رسیدگی به درخواست‌های تولیت موقوفات به نفع متقاضیان تولیت صادرشده است.

رئیس اداره حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: ازآنجایی‌که عرصه و اعیان رقبات وقفی به‌صورت اجاره در ید مستاجران است، بیشتر دادخواست‌ها در راستای وصول حقوق املاک وقفی ازجمله مطالبه اجور معوقه و اجرت‌المثل ایام تصرف و آرای شاخص در راستای تثبیت وقفیت و بازگرداندن اراضی وقفی که در سنوات گذشته از وقفیت خارج شده‌اند، است.

اصغری‌علایی بیان کرد: ارزش ریالی آرای صادرشده به نفع موقوفات استان سمنان حدود ۲۵۰ میلیارد ریال است که این مهم براثر پیگیری‌های همکاران حقوقی در استان در جهت احقاق و جلوگیری از تضییع حقوق موقوفات محقق شد.

وی افزود: در حال حاضر ۹۷ پرونده در جریان رسیدگی توسط ادارات اوقاف و امور خیریه از مراجع قضایی در حال پیگیری است که از این تعداد ۷۲ مورد در سال ۹۹ طرح و وارد جریان دادرسی شده‌اند.

رئیس اداره حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان خاطرنشان کرد: همکاران در واحدهای حقوقی ادارات اوقاف و امور خیریه استان با جدیت پیگیر دریافت حقوق موقوفات و جلوگیری از تضییع حقوق موقوفات توسط افراد هستند و در این جهت از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

 

نظر شما